Byggahus.se
N Naesstrom skrev:
Det där låter spänannde, jag körde med deras hubb istället för HA men det kanske var en miss... kan du göra typ allt genom HA som sätta koder etc. eller måste det göras manuellt på låset?
Berätta gärna mer, kör du ZHA eller Z2M?
Hade problem mot GW även med nya modulen så fick tips om att lägga den på hyllan. Har inte haft något problem när den kör mot HA via Z2M.
Har inte koll på allt vad man kan göra så där får du nog söka lite på nätet eller nån annan kanske har mer info 🙂. Köpte ett Yale och Nimly och hade båda hemma men Yale fick åka tillbaka. I mitt fall var det för säkerhetsnyckeln och touchen. Nöjd ned mitt val
 
Behöver man både Modul och Gateway för att koppla upp handtaget?
 
Walle85
J jdaniels skrev:
Behöver man både Modul och Gateway för att koppla upp handtaget?
.Modul + Homey/Gateway/Home assistant, du kan bara koppla upp mot en av dem.
 
A ante_ante skrev:
Betalade 3990:- på Bauhaus under BF. Efter en ny modul från Nimly så funkar allt klockrent. Körs mot HA och lagt in familjens mobiler så när tex sonen kommer hem inom zonen så låser den upp och låser sig själv efter 5 min. Supernöjd
Men det var inte bara för handtaget?
 
J jdaniels skrev:
Men det var inte bara för handtaget?
Nej för hela kittet med modul & gw
 
Fabriksåterställning!
Är det någon som vet hur man gör det på ett Nimly PRO Touch och Nimly Connect modulen?
Lusläst manualerna men står bara att man skall kontakta supporten.
 
É
H Håkansson66 skrev:
Fabriksåterställning!
Är det någon som vet hur man gör det på ett Nimly PRO Touch och Nimly Connect modulen?
Lusläst manualerna men står bara att man skall kontakta supporten.
Låset har ju ett eget kapitel för fabriksåterställning. Men du kanske menade nåt speciellt ihop med connect?
länkar till första träffen som var via bauhaus, näst sista sidan:
https://www.bauhaus.se/media/pdf/0107871B_3.pdf
 
É ÉlPon skrev:
Låset har ju ett eget kapitel för fabriksåterställning. Men du kanske menade nåt speciellt ihop med connect?
länkar till första träffen som var via bauhaus, näst sista sidan:
[länk]
Tack för tipset.
Har gjort det men låset behöll koderna, skall testa igen.
Connect, jag har försökt att nollställa gatewayn (ta bort koppling till mitt nätverk mm) men får bara upp att jag måste slå in en kod (lösenordet för Wi-Fi) men det är inte den koden som efterfrågas.
Så hur 0-ställer jag gatewayn?
 
Jag kikar på att införskaffa detta lås främst för det ska fungera med multipoint lås, /fler punktslås, någon som har erfarenhet?

Samt så undrar jag om det går att ställa in bortaläget i appen eller via Zigbee?
Eller kan det endast göras via kod på inre panelen?
 
joachi joachi skrev:
Jag kikar på att införskaffa detta lås främst för det ska fungera med multipoint lås, /fler punktslås, någon som har erfarenhet?

Samt så undrar jag om det går att ställa in bortaläget i appen eller via Zigbee?
Eller kan det endast göras via kod på inre panelen?
Nimly är tänkt att fungera med deras egna låshus så inte rätt produkt för det ändamålet du beskriver.
Vad är det för flerpunktslås?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Nimly är tänkt att fungera med deras egna låshus så inte rätt produkt för det ändamålet du beskriver.
Vad är det för flerpunktslås?
Ett flerpunktslås är mer spanjolett och är den låser genom att man lyfter upp handtaget, enligt om själva har dom ett lås i Danmark som stödjer detta som man kan köpa via dom
 
joachi joachi skrev:
Ett flerpunktslås är mer spanjolett och är den låser genom att man lyfter upp handtaget, enligt om själva har dom ett lås i Danmark som stödjer detta som man kan köpa via dom
Yale doorman finns för olika flerpunktslås t.ex Doorman MPL för den vanligaste svenska modellen men det finns en del i Danmark om det är en sådan spanjolett/flerpunktslås/MPL.
Äldre Classic
https://yalehome.se/media/wysiwyg/D...man_vejledning_Vaelg_den_rigtige_MPL_laas.pdf
Nyare Connect L3
https://www.yalehome.com/dk/da/docu...3/produktblad_yale-doorman_L3S_dk_SPL_MPL.pdf
Med det finns även smarta elektroniska motorvred som kan användas (Yale Linus, Glue, Danalock osv.)
Kanske denna diskussionen passar bättre i en annan tråd.
 
1 123abc skrev:
Yale doorman finns för olika flerpunktslås t.ex Doorman MPL för den vanligaste svenska modellen men det finns en del i Danmark om det är en sådan spanjolett/flerpunktslås/MPL.
Äldre Classic
[länk]
Nyare Connect L3
[länk]
Med det finns även smarta elektroniska motorvred som kan användas (Yale Linus, Glue, Danalock osv.)
Kanske denna diskussionen passar bättre i en annan tråd.
Yale Doorman är inte aktuellt då deras spanjolett kostar 7500 extra,
Men som jag skrev tidigare så har nimly touch Pro en dansk variant som fungerar med multipoint som man kan köpa via svenska nimly
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej, kanske dum fråga. Skulle börja installera men hakregeln är i låst läge och kan nu inte få tillbaks den för att lossa stolpen och vända till högerdörr. Hur gör jag?
 
  • Dörrlås med uttryckt hakregel som ligger på ett brunmönstrat träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.