Byggahus.se
serdar100 serdar100 skrev:
Men har du uppdatera värmepumpen. ? Ska dem ta betalt för själva uppdateringen eller för själva serven via appen ?
Jag fick en gratis uppdatering som installatören kom förbi med (kanske de som var service minded bara, inte Thermia). Det var inget som kunde göras OTA som jag förstår det.

Kostnaden blir någon typ av månadskostnad för serverlösningen tolkar jag det som, men vet inte när de börjar ta betalt.
 
Freddey Freddey skrev:
Jag fick en gratis uppdatering som installatören kom förbi med (kanske de som var service minded bara, inte Thermia). Det var inget som kunde göras OTA som jag förstår det.

Kostnaden blir någon typ av månadskostnad för serverlösningen tolkar jag det som, men vet inte när de börjar ta betalt.
Kolla på appen viken uppdatering du har idag, det ska vara den senaste uppdateringen så behöver du inte betala varje månad
 
serdar100 serdar100 skrev:
Kolla på appen viken uppdatering du har idag, det ska vara den senaste uppdateringen så behöver du inte betala varje månad
jag letade efter uppdatering am mjukvaran på Thermia Atlas värmepumpen o alla företag skulle ha mellan 2700-2800… helt sjukt. Men fick tack i uppdateringen själv
 
serdar100 serdar100 skrev:
Kolla på appen viken uppdatering du har idag, det ska vara den senaste uppdateringen så behöver du inte betala varje månad
Nej jag betalar inget idag, men Thermia har sagt att de ska ta betalt för "Smart price" framöver men vet inte när. Det har inte med versionen att göra tror jag.
 
Freddey Freddey skrev:
Nej jag betalar inget idag, men Thermia har sagt att de ska ta betalt för "Smart price" framöver men vet inte när. Det har inte med versionen att göra tror jag.
Jo man måste även ha senaste uppdateringen på värmepumpen.
 
serdar100 serdar100 skrev:
Jo man måste även ha senaste uppdateringen på värmepumpen.
Man måste ha den versionen jag har, eller senare om det finns, för att använda Smart Price ja. Jag har version 13.0 (010) på min Atlas 18.

Tror inte jag sagt att man inte måste det?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.