Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Nä jag har inte provat att logga ut och in på Bridgen.... Det har jag aldrig gjort tror jag på de år jag haft den (sedan de släppte) den äldsta :oops: Är det lätt att rekvirera ett nytt lösen tro....:rolleyes:
Det ska inte va några problem så länge du kommer ihåg lösenordet till mejlen...:D

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Min NEXA Bridge går inte att hitta sedan igår eftermiddag och jag har startat om både den och routern plus bytt kabel mellan Bridgen och routern men får inte igår den :surprised:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Ta kontakt med supporten så löser de detta. Tydligen är det senaste uppdateringen som sket sig för ett fåtal användare.
De behöver veta vart du bor, område och ditt ipnummer på bridgen, förhoppningsvis räcker det. För mig var det lite bökigare då bridgen inte syntes bakom routern men efter massa mail, telefon och teamwiever så funkar nu allt perfekt igen.

Det är vad jag kallar support. Bra jobbat av @Nexa

Jag ska få hjälp i morgon men de måste fjärrstyra datorn.

Stefflo Stefflo skrev:
Ta kontakt med supporten så löser de detta. Tydligen är det senaste uppdateringen som sket sig för ett fåtal användare.
De behöver veta vart du bor, område och ditt ipnummer på bridgen, förhoppningsvis räcker det. För mig var det lite bökigare då bridgen inte syntes bakom routern men efter massa mail, telefon och teamwiever så funkar nu allt perfekt igen.

Det är vad jag kallar support. Bra jobbat av @Nexa

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag ska få hjälp i morgon men de måste fjärrstyra datorn.
Skönt att höra, då kommer allt lösa sig.

Det till och med den ”berömda” Sebastian som hjälper mig :love:

Han som byggde en egen 433 mHz-app för massor av år sedan och låg mil före NEXA när det gäller att bygga t ex automationer mm ;)

Sedan blev han visst headhoutad av NEXA av någon anledning :crysmile:

Stefflo Stefflo skrev:
Skönt att höra, då kommer allt lösa sig.

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Det till och med den ”berömda” Sebastian som hjälper mig :love:

Han som byggde en egen 433 mHz-app för massor av år sedan och låg mil före NEXA när det gäller att bygga t ex automationer mm ;)

Sedan blev han visst headhoutad av NEXA av någon anledning :crysmile:
Sebastian löser det mesta, tur att dessa personer finns.

BigR
Vad har ni för version på FW på era Bridge/Bridge+ idag?

Jag har v1.5.6 och det sedan länge...

Jag har 1.6.7

Min var en av dom som kraschade i helgen när det kördes en uppdatering. Fått hjälp via supporten i morse så nu fungerar den igen ;)(y)

Jag har 1.6.6 och har den svarta Bridgen

Redigerat:
1.5.6 enligt appen

Också 1.5.6 med svarta bridgen

BigR
Nu har jag också fått firmwaren lyft till 1.6. Det trevliga med den uppdateringen är att man nu kan röststyra sina enheter på Bridgen via Google Home

Min Nexa Bridge+ börjat strula efter övergången till sommartid.
- Har fel tid på schemastyrda till/frånslag triggade av soluppgång/solnedgång så inget styrs korrekt längre. Kollar jag systemtid för solens upp/nedgång via web admin UI är det OK men via iOS och Android apparna är tiderna cirka 4 timmar fel.
- Aktivitetsloggen visar ”Request failed: Internal server error (500)”.
- Skapade ”Rum” har blivit raderade! Testade att lägga upp två nya via web admin för några dagar sedan men dom har också försvunnit. Har lagt upp ytterligare ett nytt rum men kan inte se det i iOS eller Android appen, bara i web admin.
- Alla använda mottagare visas bara i iOS appen. Android och web admin UI visar bara mottagare som inte var länkade till rum när problemen började (”Inget rum” gruppen).

Har startat om Bridgen flera gånger utan att få det att funka igen men har inte testat att läsa in någon gammal backup ännu men jag hoppas inga mottagare eller fjärrkontroller försvinner… verkar inte speciellt stabilt just nu… ser dessutom att ingen backup har gjorts mellan den 3-8 april!.

Är det fler som fått har samma eller liknande problem? Helknasigt att felsöka eftersom web admin UI och apparna inte visar samma uppgifter.

Försökte läsa in en backup igår kväll men ikonen på web admin UI indikerade fortfarande efter 15 minuter att uppdatering pågick och det kom ingen kvittering på att det var klart. Såg inte att Bridgen startat om så jag startade om den genom att göra den spänningslös.
Fortfarande inga rum och felaktig tid för solens upp/nedgång både i web admin och appar så det verkar som om backup inläsningen inte fungerat. Men när jag kollar 30 minuter senare är tiden för solens upp/nedgång OK och jag lägger in två "Rum" för att testa att funktionen fungerar.

Nu på morgonen fungerar mina schema och tiden är OK, men jag startade om Bridgen och konstaterar att loggen fortfarande inte fungerar, "rummen" jag skapade igår kväll är borta och många enheter saknas i web admin UI men finns med i iOS appen... och fortfarande inget svar från Nexa supporten efter fyra dagar... :-(

H Hobbyfixarn skrev:
Försökte läsa in en backup igår kväll men ikonen på web admin UI indikerade fortfarande efter 15 minuter att uppdatering pågick och det kom ingen kvittering på att det var klart. Såg inte att Bridgen startat om så jag startade om den genom att göra den spänningslös.
Fortfarande inga rum och felaktig tid för solens upp/nedgång både i web admin och appar så det verkar som om backup inläsningen inte fungerat. Men när jag kollar 30 minuter senare är tiden för solens upp/nedgång OK och jag lägger in två "Rum" för att testa att funktionen fungerar.

Nu på morgonen fungerar mina schema och tiden är OK, men jag startade om Bridgen och konstaterar att loggen fortfarande inte fungerar, "rummen" jag skapade igår kväll är borta och många enheter saknas i web admin UI men finns med i iOS appen... och fortfarande inget svar från Nexa supporten efter fyra dagar... :(
Hur har det gått?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.