Ett par frågor:

-Hur uppdaterar man firmwaren?
-Hur söker man efter termometer?

//Lasse

Redigerat:
olofh skrev:
Kan man styra bridge från olika enheter? Typ ett konto för mig (admin) o ett för tjejen som inte kan ta bort scener etc eller hur funkar det?
Nej, ni får nog köra samma konto tror jag.

Blir galen på min Bridge. Blir mer och mer säker på att något är fel på hårdvaran.

Har haft problem med att den kopplas från molnet flera gånger om dagen, och tar flera timmar på sig innan den kopplar upp igen.

Sedan igår kan jag inte få kontakt med Bridgen ens när jag är på samma nätverk. Så vetefasen vad som har hänt. :(

Stingray468 skrev:
Ett par frågor:

-Hur uppdaterar man firmwaren?
-Hur söker man efter termometer?

//Lasse
Firmwaren kommer du märka när du ska uppdatera. Då får du ett meddelande om det när du öppnar appen.

Är det en Z-wavetermometer lägger du till den som alla andra enheter.
Är det en 433-mHz-termometer så ska den dyka upp automatiskt. Men Bridgen stödjer ju bara några få 433mhz-termometrar.

Norlen skrev:
Firmwaren kommer du märka när du ska uppdatera. Då får du ett meddelande om det när du öppnar appen.
Har 3.2 vilken verkar vara gammal om jag förstår rätt. Kan man inte välja att uppdatera själv alltså ?!

Stingray468 skrev:
Har 3.2 vilken verkar vara gammal om jag förstår rätt. Kan man inte välja att uppdatera själv alltså ?!
3.2 är den senaste publika versionen, så det är rätt :) De skickade ut en betaversion till min enhet, som fortfarande heter 3.2

Så du kan inte välja att uppdatera själv, eftersom det inte finns någon uppdatering.

Norlen skrev:
3.2 är den senaste publika versionen, så det är rätt :) De skickade ut en betaversion till min enhet, som fortfarande heter 3.2

Så du kan inte välja att uppdatera själv, eftersom det inte finns någon uppdatering.
Okey då förstår jag. Letat runt i menyerna utan att ha hittat nåt, men då förstår jag. ��

Nej tyvärr. Fick svaret från Nexa, detta då jag själv önskar detta med.

Min bridge har döpt sig själv till "noname" och står som offline när jag connectar mot den med ip jag läser ut i routern. Så har kontakt från routern till boxen. Och appen hittar boxen när den söker men döpt den till "noname" och offline.

Vet inte vad som är fel om det är boxen eller android appen.. Provat reset boxen, starta om den.. installera appen på annan telefon. Men inget hjälper. Provat skickat ett mail till deras support men det lär säkert dröja innan man får något svar där. Någon här som haft något liknande problem och löst det?

min hade problem med molnet ett tag, men det "gick över". Testa gå in på webgränsnittet anv/lösen nexa/nexa.

Den kommer uppgradera dig till 3.8b. Sen när du drar igång appen nedgraderar den till 3.2.

Det här med att den tappar uppkopplingen. Är det uträtt / fixat på ngt sätt? Jag satte upp min igår och nu i fm så skulle jag testa från stan men då sa appen bara misslyckad anslutning. Känns som en trist start. Får nog bli reklamation till classe o ev köp senare när det funkar bättre.

• Gilla
mangen5
  • Laddar…
Nja asså min tappade hela tiden i början. Inte nu längre. Vet inte om det hade att göra med updatering och sen nedgradering. Men min håller kopplingen nu iaf

• Gilla
olofh
  • Laddar…
olofh skrev:
Det här med att den tappar uppkopplingen. Är det uträtt / fixat på ngt sätt? Jag satte upp min igår och nu i fm så skulle jag testa från stan men då sa appen bara misslyckad anslutning. Känns som en trist start. Får nog bli reklamation till classe o ev köp senare när det funkar bättre.
Har hänt mig också men jag har kommit fram till att det hänt när telefonen har tappat WiFi och hoppat över till 3G/4G - även om jag fått ett felmeddelande så har kommunikationen faktiskt fungerat.

ControlFreak skrev:
Har hänt mig också men jag har kommit fram till att det hänt när telefonen har tappat WiFi och hoppat över till 3G/4G - även om jag fått ett felmeddelande så har kommunikationen faktiskt fungerat.
Ja, alltså när jag är hemma på wifi är det ju inga problem (men då behöver jag inte riktigt funktionerna..) utan det får ju inte fela när man är iväg o alltså ska köra på 3G. Men kanske är så att det ändå går fram. Ska testa stänga av wifi på mobilen ett tag o se.

MrPlow
Nu med ios10 och iPhone 7 så crashar appen hela tiden. Har provat att installera om appen och tom att nollställa bridgen...

Tröstlöst!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.