Hej!

Vi planerar att gräva ner ca 30 plintar (500 mm) inom de närmsta dagarna och tar tacksamt emot alla tips som finns, både för att underlätta arbetet och för att få staketet som ska fäntas i plintarna/stolparna så stabilt som möjligt.

Vi bor i en lerig del av Skåne om det har någon betydelse. Läste någonstans att man ska ha småsten längst ner i hålet innan plinten läggs i, är det att föredra? Eller kanske till och med betong? Vi tänkte gräva hålen med hjälp av en Skurupsborr men tips på andra verktyg som kan underlätta tas också tacksamt emot.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.