3 786 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Nätverk fast installation.
Var hittar man slim TP?J JohanLun skrev:
J JohanLun skrev:
Nu hjälper ju knappast denna informationen TS då det är stor skillnad areamässigt mellan hans 16mm slang och era 20mm rör.J JBa skrev:
Du kan du får mer ändå med nyare utrustning och samma kablar. Från Wiki:J JohanLun skrev:
The IEEE Standard 802.3bz defines:[6]
Jo, Det var lite skämtsamt... Många har ju sagt liknande. Det funkar till barnen flyttat ut. Sen är det ingen som ställer krav länge.S sjoelund skrev:
Visst, jag missade att han skrev flexrör. Faktiska skillnaden är väl i runda slängar 6 mm effektiv innerdiameter. Varför jag hade med infon om mitt var som uppmuntran att det faktiskt går om man har tålamod. Man kan aldrig ha tillräckligt med kabel dragen i väggarna.R roli skrev:
Vad är det för TP-kabel du använt? Gissar på Cat6/cat6a. Den är ganska tjock och stel.C claste skrev:
Cat5e har mindre diameter och saknar en extra förstyvande plastkärna. (Den fick jag använda för att få i en nätverkskabel och en antennkabel i ett rör med 2 spik i...)
Nu finns det X Slim Cat6 tex på Elbutik.se ,eller ännu tunnare, 4.1 mm i diameter, länk
Redigerat:
Ja kör på Cat5e. Du klarar gigabit på det utan problem. Säkerligen 2,5 och 5 (multi) när detta dyker upp på allvar.
Men det är klart, vet du att du måste upp i 10gbit så får du göra på något annat vis.
Riktigt tunn cat6 kan fungera också.
Men det är klart, vet du att du måste upp i 10gbit så får du göra på något annat vis.
Riktigt tunn cat6 kan fungera också.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden