Behöver en nätdörr under sommaren för att kunna ha öppet utan att vår katt ( som snart flyttar in) kan ta sig ut. Vill inte ha den året runt. Vi öppnar oftast bara den högra dörren, så det skulle räcka. Har någon en smart lösning? Gångjärn, glidskena?

• Utsikt från öppen dörr till terrass med möblad uteplats, lämplig för tillfällig nätdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karlia
Julas hardhead är stadig men nätet uppmuntrar till klättring.. Bruksanvisningen inte helt tydlig. Hoppas någon har ett bättre förslag!

• Gilla
Pelva
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Julas hardhead är stadig men nätet uppmuntrar till klättring
Så här menar du? (Från katt-tråden)

Gör inget att katterna klättrar lite. Det håller nätet för.
Men själva nätdörrens uppbyggnad är lite vek. Plastbitarna som håller ihop aluminiumramen är ganska klena och går lätt sönder.
Behöver egentligen förstärkas lite, vilket egentligen är lätt gjort.

• Gilla
Pelva och 1 till
  • Laddar…
Vi gjorde en nätdörr av flera kompostgaller på höjden när vår katt var valp, förlåt, unge sommare 2018.
(Nu minns jag inte hur vi fäste det hela så att det gick att öppna.)

Men det skyddar ju inte från insekter som den från Jula.

• Gilla
Pelva
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så här menar du? (Från katt-tråden)
[bild]
Gör inget att katterna klättrar lite. Det håller nätet för.
Men själva nätdörrens uppbyggnad är lite vek. Plastbitarna som håller ihop aluminiumramen är ganska klena och går lätt sönder.
Behöver egentligen förstärkas lite, vilket egentligen är lätt gjort.
Har köpt denna nu, men inte monterat ännu. Verkar ganska trixit. Vad har du för idé att förstärka konstruktionen?

Pelva Pelva skrev:
Har köpt denna nu, men inte monterat ännu. Verkar ganska trixit. Vad har du för idé att förstärka konstruktionen?
Nej själva monteringen tyckte jag inte var så besvärlig, men det är ju så klart lite pill.
För att förstärka den tänker jag mig att använda lite aluminiumplåt, eller plywoodbitar i hörnen.
Och i mittskarven på långsidorna trälist eller aluminium.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej själva monteringen tyckte jag inte var så besvärlig, men det är ju så klart lite pill.
För att förstärka den tänker jag mig att använda lite aluminiumplåt, eller plywoodbitar i hörnen.
Och i mittskarven på långsidorna trälist eller aluminium.
Tack för tips!

Pelva Pelva skrev:
Tack för tips!
Hej, hittade den här tråden och har samma behov - hur gick det? Vill du dela med dig av resultatet?

• Gilla
Christel Bjowi
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.