Hej!

Jag letar efter ett dörrfoder som jag har svårt att hitta. Jag har ett hus från 30-talet och tror att dörrfodret jag söker är ifrån den tiden. Bredden är 70mm och nedan är en bild på hur den ser ut. Någon som känner ingen den?

Tack på förhand!

Dörrfoder i vitt från 30-talet, 70mm brett, detaljvy av övergång mellan vägg och dörr, fotograferat för att identifieras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
C Chria_ skrev:
Hej!

Jag letar efter ett dörrfoder som jag har svårt att hitta. Jag har ett hus från 30-talet och tror att dörrfodret jag söker är ifrån den tiden. Bredden är 70mm och nedan är en bild på hur den ser ut. Någon som känner ingen den?

Tack på förhand!

[bild]
Det är ett allmogefoder, exakt den profilen finns förmodligen inte utan man får lämna in en bit till ett snickeri eller byggvaruhandel för tillverkning ifall man vill ha exakt samma!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack för snabba svar! Hade hoppats att det var en standard profil... Får bli ett besök på bygghandeln och se vad de kan lösa. Tack igen!

• Gilla
tergo
  • Laddar…
BirgitS
Det fanns inga standardprofiler på 30-talet utan en massa små snickerier som var och en hade några profiler som de gillade.

P
Nära räknas inte, om det inte gäller handgranater och gamla foderprofiler. Ska man bara ha till en enstaka dörr så kan man få nöja sig med att landa i närheten och eventuellt modifiera lite om någon pärla eller fasning är off. Är det större mängder är det bara att hyvla upp.
Trälist med profilerad kant, passande till dörrfoder eller lister från tidigt 1900-tal. Ljus träfinish med synlig ådring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Profilritning av en foderlist med måtten 20 mm i tjocklek och 90 mm i bredd. Visar detaljerad pärla och fasning på fodret.

Jag tror att du kommer undan med ett ”Enskede 10-30-tal” för ingen annan än du kommer att granska era foder överhuvudtaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.