Ja tänkte samma sak! Det är väl i sovrummet musen ska vara? Kanske inte under golvet utan snarare i sängen stanken sitter i en vecka det håller jag inte med om, det är väl bara att be henne duscha( kunde inte låta bli sorry ts)
Jag brukar få in några husmusar till hösten, och då funkar Granngårdens burfällor för råttor bäst. Jag använder majs, hundtorrfoder eller nutella som bete, alla funkar bra.
Sedan är det bara att gå några hundra meter bort och släppa ut dem. Folk säger att de kommer tillbaka, jag betraktar det som bullshit. Jag har nog omplacerat 20 möss, och inte en enda av dem har kommit tillbaka.
Köp två fällor och alternera när du fångat en mus, och tvätta av den använda rejält, annars funkar inte fällan. Inte på möss i alla fall, sorkar är stendumma och går i samma fälla gång på gång.
Sedan är det bara att gå några hundra meter bort och släppa ut dem. Folk säger att de kommer tillbaka, jag betraktar det som bullshit. Jag har nog omplacerat 20 möss, och inte en enda av dem har kommit tillbaka.
Köp två fällor och alternera när du fångat en mus, och tvätta av den använda rejält, annars funkar inte fällan. Inte på möss i alla fall, sorkar är stendumma och går i samma fälla gång på gång.
Hur sjutton vet du det? Chipmärker du de små liven eller känner du igen individerna så väl så att du säkert kan säga att inte några har omplacerats ett antal gånger?Troberg skrev:
Det är bara att inse att jag aldrig kommer att komma i närheten av de färdigheter och kunskaper som vissa här besitter. För mig är en mus en mus. Oftast relativt död och dumpad av katterna på mer eller mindre bra ställen...Troberg skrev:
När man är van så är de inte svårare att känna igen än människor. Vilda djur har dessutom ofta ärr och sånt, tex hade en ett litet hål rakt genom ena örat, såg nästan ut som om den skulle ha en ring där...Alfredo skrev:
Klicka här för att svara