Ja tänkte samma sak! Det är väl i sovrummet musen ska vara? Kanske inte under golvet utan snarare i sängen stanken sitter i en vecka det håller jag inte med om, det är väl bara att be henne duscha( kunde inte låta bli sorry ts)

Ha-ha, då måste man ju även nämna musfällan som står på garageuppfarten ;-)

Jag brukar få in några husmusar till hösten, och då funkar Granngårdens burfällor för råttor bäst. Jag använder majs, hundtorrfoder eller nutella som bete, alla funkar bra.

Sedan är det bara att gå några hundra meter bort och släppa ut dem. Folk säger att de kommer tillbaka, jag betraktar det som bullshit. Jag har nog omplacerat 20 möss, och inte en enda av dem har kommit tillbaka.

Köp två fällor och alternera när du fångat en mus, och tvätta av den använda rejält, annars funkar inte fällan. Inte på möss i alla fall, sorkar är stendumma och går i samma fälla gång på gång.

Troberg skrev:
Folk säger att de kommer tillbaka, jag betraktar det som bullshit. Jag har nog omplacerat 20 möss, och inte en enda av dem har kommit tillbaka.
Hur sjutton vet du det? Chipmärker du de små liven eller känner du igen individerna så väl så att du säkert kan säga att inte några har omplacerats ett antal gånger? ;):p

• Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
Troberg skrev:
... Folk säger att de kommer tillbaka, jag betraktar det som bullshit. Jag har nog omplacerat 20 möss, och inte en enda av dem har kommit tillbaka.
Har du satt på dem namnbrickor eller hur vet du det?? Fast i övrigt så :thumbup: för din inställning.

De är individer, det är inte svårt att se skillnad på dem om man är van. Jag har tamråttor, så jag är van vid att känna igen gnagare.

En gnagare är inte det en fotbolls supporter från Stockholm? och dom känner man väl igen på dialekten.

• Gilla
corre
  • Laddar…
cecar33 skrev:
En gnagare är inte det en fotbolls supporter från Stockholm? och dom känner man väl igen på dialekten.
Eller på avsaknaden av den väluppfostran som en normal tamråtta har? :o;)

Troberg skrev:
De är individer, det är inte svårt att se skillnad på dem om man är van.
Det är bara att inse att jag aldrig kommer att komma i närheten av de färdigheter och kunskaper som vissa här besitter. För mig är en mus en mus. Oftast relativt död och dumpad av katterna på mer eller mindre bra ställen...

Denna hade jag i rummet på ett hotell i Holland, träffade även på älvor på väg till frukosten.

Mouse in wall.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Råtta i avloppsröret :

Lånade din tråd lite, man ska vara glad så länge man slipper en sån här...

• ImageUploadedByByggahus.se1354199315.166541.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Det är bara att inse att jag aldrig kommer att komma i närheten av de färdigheter och kunskaper som vissa här besitter. För mig är en mus en mus. Oftast relativt död och dumpad av katterna på mer eller mindre bra ställen...
När man är van så är de inte svårare att känna igen än människor. Vilda djur har dessutom ofta ärr och sånt, tex hade en ett litet hål rakt genom ena örat, såg nästan ut som om den skulle ha en ring där...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.