Hej!

Jag efterlyser munstycken att kopplas på trädgårdsslang som ger vattenspridning typ "ånga" (alltså inte upphettat vatten utan spridningseffekt likt ånga). Många bevattningsmunstycken har den effekten inbyggd - men jag skulle vilja seriekoppla cirka 6-8 munstycken för att ge en KALL "ångeffekt" i en utomhusdusch!

Jag har sett liknande munstycken i ångbastu och i växthus. "Pysande vattenspridning".

Hoppas min förklaring av typen av vattenspridning gått fram..

Hoppas att någon kan hjälpa mig hitta munstycken! :)

Brukar finnas hos välsorterade trädgårds/plantshopar. Munstyckena brukar vara gjorda för att skruvas in direkt i en tunnare variant av PVC-slang.

Tack Patrick!

Jag har nu sett att man mer använder uttrycket "vattendimma" för att beskriva spridningen av vatten. Kanske finns munstycken inom brandskydd också?

Ja, det finns munstycken för brandskydd som ger en vattendimma med en liten droppstorlek.

Ett varumärke är "Hi-Fog" från tillverkaren Marioff. Dock är det ett så kallat varumärkesord, jag har aldrig hört dessa system kallats något annat.

Dock använder de tydligen tryck mellan 50-150 bar för att skapa den lilla dropstorleken. Så det kan vara besvärligt att använda för en dush.

http://www.youtube.com/watch?v=0VLwVjk1uVk

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.