Behöver er snabba hjälp står med en fmm vattenutkastare och försöker montera dock blir jag inte klok på ett mått C1 är måttet 39mm när man stoppar i spindelförlängaren eller är måttet 39mm när man trycker ihop fjädern på soindelförlängaren och mäter sig ut?

• Installationsinstruktion för FM Mattsson trädgårdskran med mått och monteringssteg som visas av en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Monteringsanvisningar för trädgårdskran på ett uppslaget papper med text och illustrationer på svenska och danska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag förstod det inte heller. Men eftersom längden på röret och längden på förlängaen är och måste vara avpassade till varandra så klippte jag först röret så dess längd passade med väggens tjocklek, och sedan förlängaren med exakt samma mått, och vipps! det fungerade.

Ja det hade varit smutt men jag har fått ändra efterhand lite så jag har kapat av röret två gånger samt slipat det lite eftersom ett snitt blev snett så därför kan jag inte jämföra med spindeln mot hur mycket jag tagit bort. det utan behöver verkligen veta vad som menas. @Thomas_Blekinge

Error by doing! Not! Jag testade att mäta med fjädern ihop tyckt och det funkar( än så länge) så det var nog så man skulle göra.

Jag skruvade på en Gardena tvåvägskrav med separata avspärrningsventiler så slapp jag skruvnyckeln som man tenderar att tappa bort.

kulle
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag skruvade på en Gardena tvåvägskrav med separata avspärrningsventiler så slapp jag skruvnyckeln som man tenderar att tappa bort.
Men då faller ju hela iden med en frostfri avstängning.......?

På vintern stänger man ju av som vanligt.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.