9 002 läst ·
8 svar
9k läst
8 svar
Montera vattenmätarkonsol
Jag ska montera en vattenmätarkonsol. Köpte från denna från Rinkaby Rör. Med följde två o-ringar. Ska de monteras i de lekande muttrarna på varsin sida om vattenmätaren, eller ska de monteras i ventilernas invändiga gänga?
Ah, utmärkt.
Tätar jag konsolens gängade del som ska anslutas till ventilen med lin/pasta eller tejp som vanligt? Tycker det verkar så bökigt att komma åt att hålla emot/dra den gängade delen på konsolen... Tänker jag fel?
Tätar jag konsolens gängade del som ska anslutas till ventilen med lin/pasta eller tejp som vanligt? Tycker det verkar så bökigt att komma åt att hålla emot/dra den gängade delen på konsolen... Tänker jag fel?
Lin för fast installation = Bäst!
Tape kan vara bra för provisoriska saker (men knappt då heller)
Du kan ju alltid gänga dit anslutningarna innan du monterar konsolen på väggen, men det kanske är för sent nu?
Tape kan vara bra för provisoriska saker (men knappt då heller)
Du kan ju alltid gänga dit anslutningarna innan du monterar konsolen på väggen, men det kanske är för sent nu?
Inte monterat ännu. Kommunen ogillar att man stänger av vattnet ute vid gatan själv. Får bli en semesterdag när det ska monteras.
Hoppas innerligt att linet håller tätt på första försöket, jobbigt att ha kommungubben trampandes...
Hoppas innerligt att linet håller tätt på första försöket, jobbigt att ha kommungubben trampandes...
Förlåt att jag kapar tråden. Skall också byta ut mina ventiler då jag har en LK580 hemma och det är dags för vattenmätarbyte. Har inte hittat någon rörpulare som vill ta sig an uppdraget! Är detta ett "skitjobb" som ingen vill göra? Ingen återkommer...
En firma hävdade att dom inte får rör ventilerna då dessa tillhör Stockholm vatten(SV). Har pratat med SV och dom säger att allt på min tomt äger jag och inte SV...
Snart stryper dom väl vattnet för mig pga att jag inte får mina ventiler/vattemätare utbytta
En firma hävdade att dom inte får rör ventilerna då dessa tillhör Stockholm vatten(SV). Har pratat med SV och dom säger att allt på min tomt äger jag och inte SV...
Snart stryper dom väl vattnet för mig pga att jag inte får mina ventiler/vattemätare utbytta
Klicka här för att svara