Har köpt en spegel till hemmagymmet i två delar där varje del är ca 1,5x2m, och tydligen ska spegeln limmas på väggen. Men jag känner mig lite tveksam till att endast limma, jag funderar ifall man inte ska köra med någon list uppe och nere eller vad säger expertpanelen, hur bör jag montera spegeln?
Här är en bild på väggen, skenorna kommer monteras bort innan monteringen.
Här är en bild på väggen, skenorna kommer monteras bort innan monteringen.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Problemet med limmet är ju inte att spegeln trillar ner, utan att du aldrig får bort den utan att förstöra väggen... Vill du enkelt kunna ta bort dem kan du såklart ställa dem på en list, eller någon annan monteringslösning, bla såna där klassiska badrumsspegel-plåtvinklar...
Skiter du i hur spegeln ska gå att ta bort är det bara att limma på..
Skiter du i hur spegeln ska gå att ta bort är det bara att limma på..
Dessa små spegelklämmor lär inte hålla så stor spegel som väger kanske 30-40kg?M mlkjhr skrev:
https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/h70/h0e/9665051787294.jpg
De man ska borra hål i hörnen är nog lite för riskabelt.
Vilka alternativ har jag ifrån länken?
En alternativ lösning kan vara att limma fast spegeln på någon form av skiva som är något större än spegeln, och skruva fast skivan i väggen. Då blir det lite lättare att ta bort om man skulle vilja det.
Så har jag också tänkt, ska se ifall jag hittar först någon kantlist som jag kan montera längst ner, hittar jag ingen så kör jag nog med en skiva av något slag bara som jag monterar upp och limmar därefter spegeln på.B Bassrunner skrev:
mlkjhr: Jag hoppas du trollar nu angående spegel och gym
Jag köpte den profilen idag men frågan är vad är det för bultar/skruvar man ska använda, menar huvudet måste vara mer eller mindre platt för att spegeln på 6mm ska få plats? Tänkte annars limma fast listen?D Danielhz skrev:
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Kan inte riktigt hitta en skruv till betong med försänkt huvud på bauhaus hemsida?D Danielhz skrev: