Ska in med bergvärme och måste således ut med den gamla Parca Norrahammar pannan.

Är det nån som vet om det är möjligt att skruva isär den, eller är det råstyrka som gäller. :-)
 
L
Vilken Parca , är det en gjutjärnspanna , då går det att klä av den , den är ihopdragen med långa bultar ( sektionsbyggd ) tunga bitar
 
L
Ser ut som en plåtpanna , går inte att dela , :worried: men strippa så mycket som möjligt ,
sen är det muskler som gäller :) , det finns rivningsfirmor ,dom bär ut den , du behöver bara titta på :) , vem ska sätta in VP , en röris dom brukar ha kontakter med folk som plockar ut pannor
 
L Liteavvarje skrev:
Ser ut som en plåtpanna , går inte att dela , :worried: men strippa så mycket som möjligt ,
sen är det muskler som gäller :) , det finns rivningsfirmor ,dom bär ut den , du behöver bara titta på :) , vem ska sätta in VP , en röris dom brukar ha kontakter med folk som plockar ut pannor

En röris, men jag (dum)snålade och tog på mig det själv.
 
L
L lillefar skrev:
En röris, men jag (dum)snålade och tog på mig det själv.
Det finns nog rivningsfirmor , skrotare på dina breddgrader oxå , du kan ju inte baxa ut den själv Klart i bitar , då blir det att fram med rondell större , mycket jobb och skitigt , har för mig att det sitter en VV-slinga i koppar där , ( går att montera ur ) många kilo koppar ( bra betalt så plocka ur den först ) sedan leja ut det , varför bryta sönder sig , kostar en peng , men pang den är ute
 
Har ju lejt in kompisar såklart. Muskler, pizza och öl så löser det sig. :-)
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
L
Då så . dom får bära innan pizza öl , du måste ha en morot först :) och fresta med , lämpligt lite lukt :p glöm inte kopparn säkert 20 kilo om det är en slinga
Strippa av så mycket som möjligt , dina kompisar kommer att gilla det :)
 
  • Gilla
lillefar
  • Laddar…
Kopparn ska jag hålla koll på
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.