Hej alla!

Ska äntligen ta itu med möglet i vår dusch, och behöver nu tips på bra mögelborttagningsmedel. Vilka är bäst? Jag kommer ju att riva ut möglig silikon etc, men sen tänker jag att jag behöver mögelmedel att rengöra kaklet med.

Tusen tack på förhand!

Tillägg: det är alltså enbart tips på mögelmedel jag behöver nu – allt annat har ni här inne redan hjälpt mig jättebra med :)

Redigerat:
En enkel fråga, varför dra igång ännu en tråd om ditt badrum.
Du har redan en tråd som är 4 sidor lång, där experter har varit och tittat på ditt badrum och du har fått en drös med förslag.

Oj – nu var jag visst otydlig! Jag vill inte ha mer tips om vad eller hur jag ska göra – där är planen klar (mkt tack vare alla hjälpsamma svar jag fått här inne) – jag vill bara ha tips på vilket mögelmedel som är mest effektivt. Makes sense? :)

BirgitS
Nåja, jag läste igenom din gamla tråd igen och där nämns t.ex. Klorin. Klorin kommer alltid upp när det diskuteras mögel i forumet så något bättre tips än det lär du troligen inte kunna få.

Sen är det ju länge sen du skrev i din förra tråd så det är väl bra med en uppföljning nu när du skriver att "där är planen klar".

BirgitS BirgitS skrev:
Nåja, jag läste igenom din gamla tråd igen och där nämns t.ex. Klorin. Klorin kommer alltid upp när det diskuteras mögel i forumet så något bättre tips än det lär du troligen inte kunna få.
Fast klorin konstaterade vi ju även i tråden (t.ex. #11) att det inte var nån hållbar lösning. Hur som helst åkte jag in till bygghandeln i eftermiddags och frågade dem där, och kom hem med en flaska Jape mögelfri som jag sprayat rejält med nu :)

BirgitS BirgitS skrev:
Sen är det ju länge sen du skrev i din förra tråd så det är väl bra med en uppföljning nu när du skriver att "där är planen klar".
:) Och det är ju som sagt mycket tack vare hjälpsam och bra diskussion i min förra tråd. Som planen är klar, alltså. Ska bli så skönt att äntligen få fixat det här :)

Tack för hjälp och pepp :)!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.