1 422 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Mitt j...a badrum
Medlem
· västra götaland
· 80 inlägg
Hej! har haft turen och köpt ett hus som i mars detta år 2010 fick en vattenläcka i badrummet:S.Förra ägaren tog kontakt med sitt försäkrings bolag och dom kom och konstaterade att det var en vattenskada........ sen hör till saken att vi inte hade flyttat in i huset än vi är 6 personer varav 3 små barn, lösningen blev att dom temporärt fixade nya vattenledningar upp till badrummet så vi kunde använda detta till dom snart skulle komma och fixa det. vvs kom och fixade vattenrören varpå han borrade hål på avloppsstammen som jag på talade för firman som hade totalentreprenad via försäkringsbolaget (det luktade bajs i hela badrummet) men först sa dom nej det kan han inte ha gjort och dom lovade att han skulle komma och titta på det........... tre veckor senare i vårt väldoftande badrum kom han och hade med sig en kamera och upptäckte oj här var ett hål stor som en 5 krona , kom 1 vecka senare och bilade upp golvet och bytte temporärt den biten det var hål i och sa att vi skulle ju ändå byta den gamla stammen :@.sen fram till för ca 1 månad sedan har det stått stilla har ringt och tjatat på försäkrings bolaget och firman men det har ju varit semester mycket att göra vi skall komma men kommer aldrig osv osv, förra veckan uptäckte dom att det var asbest i kaklet och ett nytt avbrott...... nu är detta sanerat och dom har bilat upp golvet där vatten röret var sönder och jag plus frugan har tagit bort allting på väggar och golv...... nu väntar vi på att dom skall komma igen och säga vad dom skall göra? min fråga är får det ta så här lång tid??? tacksam för svar från en som sitter på en guppande toalett i ett kallt uppbilat badrum med en temporär duschkabin i källare.
det första som skulle ha gjorts efter att kontakten med försäkringsbolaget tagits, det är att upprätta ett kontrakt med en byggfirma. på det kontraktet skulle det ha påtalats att det måste vara inflyttklart till... DDMM-ÅÅ.
Som det verkar nu så är allt en stor härva bara....
Beklagar, men du får nog ta kontakt med försäkringsbolaget igen, förklara läget och be dom genast komma för att åtgärda detta, annars tar du kontakt med ett annat bolag, förklarar saken för dom och undrar om dom vill ha er som helkund...
Som det verkar nu så är allt en stor härva bara....
Beklagar, men du får nog ta kontakt med försäkringsbolaget igen, förklara läget och be dom genast komma för att åtgärda detta, annars tar du kontakt med ett annat bolag, förklarar saken för dom och undrar om dom vill ha er som helkund...
Medlem
· västra götaland
· 80 inlägg
ja en stor härva är det ,men det stora problemet är tyvärr är att försäkrings bolaget utsåg en firma för total entreprenad samt en kostnads kalkyl på det hela med diverse åldersavdrag osv och denna firma har påbörjat jobbet och som försäkringsbolagets sida så vill dom ha denna firma då det åligger förra ägaren försäkring som skall lösa skadorna. Jag vet inte hur många gånger jag har ringt försäkringsbolaget och tjatat om att dom skall komma och titta på det själva och bedöma,men dom kan inte (vill inte).
Klicka här för att svara