5 634 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Min vattenkran piper högfrekvent
Tjenare.
har googlat på detta problem men inte hittat någon som haft samma problem eller lösning.
Problemet är att min vattenkran i köket piper med ett högfrekvent ljud, tonen beror på hur hårt man dragit på vattnet, det är som värst när det rinner lite vatten.
Det har gått så långt att jag blir arg på kranen när den piper :wow:
Är det någon typ av packning man måste byta ?
har googlat på detta problem men inte hittat någon som haft samma problem eller lösning.
Problemet är att min vattenkran i köket piper med ett högfrekvent ljud, tonen beror på hur hårt man dragit på vattnet, det är som värst när det rinner lite vatten.
Det har gått så långt att jag blir arg på kranen när den piper :wow:
Är det någon typ av packning man måste byta ?
Jag har ingen aning faktiskt, det är inte utmärkt, men den är gammal så märkningen är säkert utnött.
Det är en tvågreppsblandare med sådana där fula gråa knoppar med en prick på (Blått och rött)
Är det här en sak man kan gå till hyresvärden om? känns som en liten skitgrej egentligen.
Det är en tvågreppsblandare med sådana där fula gråa knoppar med en prick på (Blått och rött)
Är det här en sak man kan gå till hyresvärden om? känns som en liten skitgrej egentligen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 inlägg
Kranen är sliten och då ligger packningen och vickar fram och tillbaka (väldigt snabbt)
Protte
Protte
Klicka här för att svara