Hej på er!
Håller som bäst på att bygga ut fritidshuset i något funkis/industriell stil och snubblade över microcement. Det är precis den känsla jag eftersträvar i badrummet, som ska få lite av en spa-känsla över sig. Någon med erfarenhet från microcement, dess hållbarhet sett över år, samt hur svårt/lätt det är att faktiskt få till det bra när man gör det själv. Visst har man bredspacklat nån vägg men något proffs är jag knappast. Skulle gärna lyssna och ta in andras erfarenheter innan jag ger mig på det. Dom bolag som saluför det får det såklart att se väldigt enkelt ut... Mvh Johannes

• Modernt badrum med väggar och bänkar i microcement i grått, med inbyggd badkar och rostfria kranar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Då det är så få som skrivit om microcement så bidrar jag lite. Skrev följande i annan tråd: Vi körde microcement. Älskar det i badrummet, blev väldigt fint. Hotell känsla, utöver det ordinarie. Det var tråkigt med kakel. Microcement är även bättre då kaklet kan ju lossna efter nån tio år om det är dåligt utfört. Microcement håller rätt länge, enkelt med hålltagning osv.

Rekommenderar ljusa färga lager (minst två, helst tre för att få upp ljusnivån) och ljust inredning med rejäla belysningar. Kika på instagram.

Tillägg: måste använda PH neutrala rengöringsmedel. Passar därmed förmodligen inte lika bra i kök.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.