Hej, har idag en utelampa på på ena gaveln av gästhuset. Skulle dock vilja ha en på varje sida av gavlarna på 2 gavlar. Alltså totalt 4 lampor. Idag går det som sagt enbart till en lampa. Min tanke är att istället för att gå till lampan, så går elkabel för till en kopplingsdosa där den därifrån går vidare till 2 lampor, samt en tredje elkabel till en annan kopplingsdosa.
Från den andra kopplingsdosan så ska ytterligare 2 lampor kopplas på. Låter det här rätt?