Byggahus.se
Någon som beställt Dicotex från agrarking.de senaste veckorna? Har försökt i flera dagar men det kommer att köpet ej går att genomföra i slutet.
 
Jag beställde 2 flaskor ifrån dem i Söndags. Beräknad att vara framme imorgon, så snabb leverans.
Inga problem med betalningen, jag använde mig av Paypal.
 
Leverades inom en vecka efter beställning. 10dagar sedan jag fick min 1L. Paypal betalning.
 
Snart dax att bepruta igen :) Har dock sjuka problem med ogräs mellan plattorna. Är det någon som vet eller har testat att ta Dicotex på plattor, eller ja mellan plattor, och kan säga om det blir fläckar på plattorna eller ej?
 
Sprutat på min gräsmatta för en vecka sedan ca. Kant i kant med marksten från byggmax. Ingen synlig påverkan på stenarna än iallafall.
 
Är sjukt sugen på att köra dicotex nu i dagarna, eller bör man kanske vänta till fösta regnen kommit och allt börjar ta fart? Inte ens kört första klippningen ännu! (stockholm)
 
Hej är ny i tråden ,har precis fått hem två flaskor dicotex är det för tidigt att slänga ut det på gräsmattan nu? Klövern och annat skit har tagit över min fina gräsmatta
 
F
S Sbbblom skrev:
Hej är ny i tråden ,har precis fått hem två flaskor dicotex är det för tidigt att slänga ut det på gräsmattan nu? Klövern och annat skit har tagit över min fina gräsmatta
Det är tidigt, vänta tills du haren fet tillväxt.
 
så när gräset är i full gång ska det ut, känns ju som ogräset redan växer för fullt.. Är dicotex så bra som alla skriver?:)
 
S Sbbblom skrev:
så när gräset är i full gång ska det ut, känns ju som ogräset redan växer för fullt.. Är dicotex så bra som alla skriver?:)
Jag körde Dicotex på ca 100m2 av mina 900m2 förra våren. Nu är det den enda delen av gräsmattan som är till 99% fri från ogräs. Resterande matta är full med diverse skräp (4-5 olika sorters ogräs). Det skall bort i år och jag har som du lite bråttom med att få det gjort, men inser att jag behöver vänta ett par veckor till.. (stockholmsområdet)
 
Semiproffset Thiger skrev:
Jag körde Dicotex på ca 100m2 av mina 900m2 förra våren. Nu är det den enda delen av gräsmattan som är till 99% fri från ogräs. Resterande matta är full med diverse skräp (4-5 olika sorters ogräs). Det skall bort i år och jag har som du lite bråttom med att få det gjort, men inser att jag behöver vänta ett par veckor till.. (stockholmsområdet)
Kruxet med "fet tillväxt" är att man inte skall klippa på en vecka innan man behandlar samt en vecka efter behandlingen. Samt att det inte skall regna 2 dagar före eller efter beh.
Problemet med det är att mitt gräs då blir extremt långt om man kör när det växer som starkast.

Jag kommer köra ett par veckor innan det tar riktig fart, i mitten slutet av maj där jag bor. Kör hellre en extra gång i juli / augusti för att ta bort det lilla som eventuellt överlevde första behandlingen. Det är ju först nästa år man får se den fulla effekten när alla kala fläckar har gräs och som med min lilla plätt nu, inte mycket ogräs alls kunnat etablera sig.
 
Det du säger låter ju helt underbart:)

Jag bor i skåne och där har gräset redan börjat växa , klippt den 2 gånger redan.. fick sjukt mycket ogräs från förra sommaren pga torkan som va.. men nu har jag fixat eget vatten (rörspetsbrunn) för att slippa en torr gräsmatta igen..så nu kan jag vattna hur mycket som helst:) så jag är väldigt hoppfull att få tillbaka en perfekt gräsmatta igen
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
S Sbbblom skrev:
Det du säger låter ju helt underbart:)

Jag bor i skåne och där har gräset redan börjat växa , klippt den 2 gånger redan.. fick sjukt mycket ogräs från förra sommaren pga torkan som va.. men nu har jag fixat eget vatten (rörspetsbrunn) för att slippa en torr gräsmatta igen..så nu kan jag vattna hur mycket som helst:) så jag är väldigt hoppfull att få tillbaka en perfekt gräsmatta igen
Jag kommer köra när jag är där ni i Skåne är nu. Om ca 2-3v räknar jag med. Vill ha ett regn och ett par klippningar innan.
 
Hjälp mig med matten nu... om jag blandar 10ml /liter. Hur många kvadrat ska jag sprida en liter på då?
 
Jag körde för ca 4v sedan, gräsmattan var typ 15 cm lång så jag var tvungen att sätta igång. Det hade bra effekt och ska vid behov köra en gång till senare i sommar. Södra Skåne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.