Håller på att lägga golvvärme i nybyggd övervåning. Kommer lägga 16mm slang. Jag har tänkt en slinga per rum. Nu börjar jag fundera på om det räcker, eller om slangen blir för lång. Vet inte hur kinkigt det är.
Ställer till det om jag måste öka, då fördelarskåpet inte har platsför större fördelare.

Mina största rum är ca 17m2, och slang längden blir ca 90m som mest. Kan det fungera eller är det för mycket?

Huset är välisolerat enligt nybyggnad. Dessutom en Övervåning som får spillvärme nerifrån.

Huset ligger utanför Göteborg. Så inte norrlandsklimat:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.