Jag är osäker på om detta är rätt kategori att fråga i - säg till om jag bör flytta tråden någon annanstans.
På landet har vi en badplats där vi från ett trädäck klättrar ned på en stege ned i vatten som då är ca 40 djupt (men varierar med vattenståndet). Botten är en blandning av stora stenar, grus och kanske lite lera (?), inga problem för oss yngre att ta några steg ut och kasta oss ut (det blir snabbt djupare). Men, jag har en äldre förälder som börjar tycka att dessa steg är svåra eftersom det plötsligt är en stor sten man trampar på och även de mindre stenarna gör att det känns osäkert.

Jag funderar på om det går att göra något för att göra detta enklare - kan man t.ex. lägga ut någon form av gummimatta (jag ser framför mig något som jag kanske sett på badhus, med vajrar på ena ledden som håller ihop massor med gummibitar so gör att mattan blir både följsam och mindre hal)? Har ni några förslag?

Förlänga bryggan ut till djupare vatten?

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
En liten flytbrygga med landgång som rör sig med tidvattnet?

Jag håller med om att det skulle vara enklare och vi har faktiskt en brygga som sticker ut en bit, men där vill hon inte sätta en stege (det är komplicerat med stegar eftersom de måste tas upp på vintern pga isen och det är tungt och tenderar tyvärr att inte bli av...)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.