Ska bygga uterum/poolhus anslutande till poolen,och tänkte gjuta platta med kantelement. Frågan är vad har man för material under kantelementen? Ska schakta bort så plattan kommer i liv med trallen. Kör man ca 15-20cm bergkross 0/32 och sen några cm makadam 8/11 som elementen står på?
 
Det är en bra bärlager grund, men hyr en rejäl markvibrator så bärlagret är hårt och i våg vilket underlättar när man lägger ut 8/16 kross. Hyr en roterande laser med tillbehör.

Jag satte mina L-element inom 1 mm, räkna noga på färdig höjd, skall du ha skjutbara glasdörrar så sänk partiet så ovansidan av rälsen får samma höjd som trädäcket utanför och färdigt golv inne.

Kolla här #19 ,21
https://www.byggahus.se/forum/threads/uterum-infaestning.304852/page-2#post-2839880

Kolla #8
https://www.byggahus.se/forum/threads/inglasad-uterum-hoest.300374/#post-2770971

Tänk på att L-elementen måste stöttas utvändigt, därför användes tillfälligt 8/16 kross för att förhindra att betongen trycker ut formen vid gjutning.
 
Redigerat:
L Leif i Skåne skrev:
Det är en bra bärlager grund, men hyr en rejäl markvibrator så bärlagret är hårt och i våg vilket underlättar när man lägger ut 8/16 kross. Hyr en roterande laser med tillbehör.

Jag satte mina L-element inom 1 mm, räkna noga på färdig höjd, skall du ha skjutbara glasdörrar så sänk partiet så ovansidan av rälsen får samma höjd som trädäcket utanför och färdigt golv inne.

Kolla här #19 ,21
[länk]

Kolla #8
[länk]

Tänk på att L-elementen måste stöttas utvändigt, därför användes tillfälligt 8/16 kross för att förhindra att betongen trycker ut formen vid gjutning.
Tack för svar,såg riktigt bra ut. Får se om man lyckas🙂
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.