1 466 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Materialkostnad "bakom" badrummet?
Finns det en enkel formel att använda sig av för att skaffa sig en uppfattning om ungefärlig materialkostnad? Aquapanelen sitter på väggen, 10x10-kakel till 40 kvm och 30x60-klinkers till ~13 kvm finns redan på plats, men hur mycket ska jag räkna i kostnader för fix, fog och evt. annat?
Med tack på förhand!
Syster Yster
Med tack på förhand!
Syster Yster
Fix o fog kan du ju kolla vad tuberka kostar, det lär inte vara så mycket.
Vad menar du med annat? Möbler, krokar mm kostar ju beroende av val till stor del. Det kan noig variera från 500 spänn om man återanvänder det man har i princip till 15.000 om man köper nytt.
Har du bara panel måst edu kanske tätskikta och så? Det är ju occkså stora skillnader i val av typ.
Finns nog ingen fomrel som du eftrfrågar.
Vad menar du med annat? Möbler, krokar mm kostar ju beroende av val till stor del. Det kan noig variera från 500 spänn om man återanvänder det man har i princip till 15.000 om man köper nytt.
Har du bara panel måst edu kanske tätskikta och så? Det är ju occkså stora skillnader i val av typ.
Finns nog ingen fomrel som du eftrfrågar.
Ska du verkligen ha 10x10 plattor på alla väggar? Kommer att se sjukt plottrigt ut, särskilt i ett sådant stort badrum som ditt!
För övrigt så är fog och fix en liten del av kostnaden. Men räkna på drygt 2000 kr.
För övrigt så är fog och fix en liten del av kostnaden. Men räkna på drygt 2000 kr.
Både tidigare inlägg och ovanstående har fått mig att börja fundera... så det blir nog lite ändringar i planeringen - stort tack för prisidén! Finns det också tankar och synpunkter på om man ska ha spärrmatta eller inte på Auqapanelen, så blir jag ännu lite klokare...
Klicka här för att svara