Hej,

vi har flyttat från ett nytt hus där kabelTV kom genom hålet i väggen till ett gammalt med endast "vanlig" antenn. Håller så smått på att lära mig hur man nu ska lösa TV utbudet framöver....Kommit fram till att Boxer antagligen är det bästa alternativet. Tidigare hade vi kabel TV och alla uttag i huset hade per definition tillgång till hela kanalutbudet. Från Boxer kan man få köpa en box samt "tilläggskort". Men måste man verkligen ha det? Kan man inte bara skarva på en fördelningsdosa från kabel TV boxen och vidare till aktuella TV apparater?

Alla tips på hur bäst lösa TV frågan mottages tacksamt....tidigare hade vi kanal digital för 130 sek/månad, det känns som om den nya lösningen blir rejält mycket dyrare...

Buggaren

Diskussioner om kortdelning är inte tillåtet här så lämnar den biten, men om du väljer att bara ha en box och dela signalen från den till alla apparater så innebär det att du har samma kanal på alla apparater.
Du har däremot ett gäng fria kanaler som du kan få in utan något abb alls. Vilka det är idag vet jag inte då jag inte har någon tv-mottagare kvar.

Visst kan du det... Men alla apparater kommer ju visa samma kanal....

=====================
Med mobil via byggahus-appen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.