Jag är på jakt efter en riktigt bra märkmaskin för ledniningsmärkning. Vi använder normalt partex idag. Men jag tycker det är på tok för pilligt och tidskrävande. Jag jobbar med A/V Teknik och styrsystem. Våra kablar är ofta Fabrikskontakterade, varför det inte går att trä något över kabeln. Dessutom använder vi väldigt mycket blandade dimensioner. Med partex, trär vi dem på kabelstripes och sätter runt kablarna. Det är ganska skrymmande och fult. Dessutom helt omöjligt att märka innan kablarna dras i rör.

jag ahr försökt göra en dykning på att hitta ett bättre och effektivare sätt att märka, och som dessutom är beständigt.
Jag har kommit fram till två märkmaskiner som verkar vara ganska mångsidiga. Dymo RhinoPro 6000, och Brady IDexpert.
Fördel mot partex att det är enklare att även jobba med längre text/nr, vid tex UNR Märkning.

Har någon av er elektriker erfarenheter av dessa. Är någon att rekomendera framför den andra. Rhinon verkar vara lite billigare. Kan Bradyns högre pris motiveras?

Har ni förslag på annat effektivt märksystem? Det måste vara gångbart för märkning i efterhand, Det skall vara beständigt, mao inga kontorsdymo. Men framför allt det skall gå snabbt.

Vi har en RhinoPro på jobbet och den fungerar mycket bra, har inte lyckats ha sönder den på drygt ett halvår så den är hållbar, tejpsortimentet är bra och funktionerna för att rotera text och skriva specialtecken fungerar bra..

Kan verkligen rekomendera den..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.