Man får ju alltid angöra en brygga om det inte stör ägarens nyttjande. Så protestauktionen är rätt safe där.
Skulle vara intressant att se vad som skiljer bygglovet mellan en vanlig brygga mot en helikopterplattform?

Claes Sörmland
VidarH VidarH skrev:
Skulle vara intressant att se vad som skiljer bygglovet mellan en vanlig brygga mot en helikopterplattform?
En vanlig brygga kräver inte bygglov alls. En hamn för fritidsbåtar kräver bygglov men det är en större anläggning än enstaka brygga. Det regleras i PBF.

Helikopterplattor listas heller inte i PBF och kräver därmed heller inte bygglov.

• Gilla
VidarH och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Hur är det magstarkt?
Vett och etikett, bara för någon gjort fel så behöver man själv inte va en idiot. Var redan uppmärksamat hade kommunen/ägaren struntat i åtgärda nu så kanske man hade behövt ytterligare påtryckningar. Nu jävlas man ju bara, även om man har lagen på sin sida.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Vet inte om du är ironisk? Men det finns faktiskt människor som tjänar mer pengar än genomsnittet. Dessutom helt lagligt och de betalar förmodligen mer skatt än genomsnittet.

Ja, för vissa kan detta tyckas helt sjukt. Men än så länge tillåts man detta.
så det finns inga bovar i finna områden?

• Gilla
Meriwether och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
nej

• Haha
  • Wow
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
nej
seriöst

sysmali
M maria01 skrev:
Finns säkert en och annan bov. Men du skrev "många".

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
dejta en tjej i solsidan som ung hennes pappa han åkte dit för grova ekobrott i samma veva kom det fram att många där hade pengar utomlands för inte betala skatt i sverige att det inte skulle finnas många stämmer ju inte då

att tro att dom största bovarna inte bor i finna områden då är man helt vilse ja jag vett många svenskar inte ser det så att om man lyckas lura staten då är man inte kriminell i deras ögon då är man en hjälte

• Gilla
  • Haha
Meriwether och 3 till
  • Laddar…
Gammalt skämt om Djursholm:
Hälften av invånarna är advokater, den andra hälften behöver dem.

• Gilla
  • Haha
Meriwether och 7 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
seriöst
Inte mer än du. Klar det finns "bovar" i alla områden, men knappast så att det totalt sett skulle vara fler i vad du kallar fina områden. Att det är väldigt olika typ av brottslighet i olika typer av områden och sociala grupper är självklart, men det är en helt annan sak.

• Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Inte mer än du. Klar det finns "bovar" i alla områden, men knappast så att det totalt sett skulle vara fler i vad du kallar fina områden. Att det är väldigt olika typ av brottslighet i olika typer av områden och sociala grupper är självklart, men det är en helt annan sak.
var sa jag att det skulle finnas fler

M maria01 skrev:
var sa jag att det skulle finnas fler
Vet inte. Jag svarade bara på "så det finns inga bovar i finna områden?" Fast jag tror vi kan släppa det nu, då vi knappast kommer någon vart.

tillbaka till saken när jag för några år sen var sugen på en sjötomt så var det vanligt att själva stranden och det bryggorna var byggda på som inte tillhörde fastigheten på kartan, skulle säga 50% av dom alla var så fast det med ögat såg ut som tomten gick hela vägen ner till vattnet klippt gräs och blom rabatter

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
M maria01 skrev:
som inte tillhörde fastigheten på kartan
Det här att folk tror att kartan gäller alltså....

• Gilla
arneri68 och 1 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Det här att folk tror att kartan gäller alltså....
Kolla med lantmäteriet på 2 stycken fastigheter stämde inte alls med mäklaren och säljaren sa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.