18 034 läst ·
65 svar
18k läst
65 svar
Manganutfällningar eller vad?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Har du möjlighet att ge ett exempel på ett sådant filter som du skrev, jonbytare med tanninmassa, som skulle klara tre fastigheter? Slänger mig i lianerna så länge i filterdjungeln.... 
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Okej, kanske lika bra att någon från firman kommer hit ocht på förutsättningarna. Örebro eller STHLM som täcker Flens-hållet, har ju redan lekt gissningsleken om vilken firma det ev. gäller 
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Kände en viss dragning dit, du/ni kan ju hålla utkik efter ett efternamn med kopplingar till mitt användarnamn så blir det kanske bra det här 

Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Det fungerar toppen, det svåra kan att få en lugn stråle för radonprovet, men det är bara köra om igen tills det känns bra. Ett tips är att vända på radon”flaska” och titta i botten. En luftbubbla gör inget, det får dock inte bli en luftring. 
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Kan ju strypa balofixen som sitter där efter en ordentlig urspolning av röret, tänker 40l vatten ca, då bör jag få en något lugnare stråle med ordentlig strypning.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
@mogge_73 , om vi leker med tanken att jag hämtat ett filter på ett ställe du känner till, och att en kille där eventuellt kan ha rekomenderat 20mm flexsslangar som anslutning så jag, rent hypotetiskt, köpte en bypass med r20 storlek och flexslangar 20mm på detta påhittade hypotetiska ställe, men nu funderar på om flödet skulle bli för litet för 3 fastigheter, vad säger du? Jag har inte kopplat in sakerna ännu pga. andra prioriteringar men har hypotetiskt beställt allt i r20 dimension, och börjar bli fundersam.
Vad tror du? Vilka hypotetiska dimensioner använder man i hypotetiska lägen när man rent hittepå håller på med sånt här dagligen?
Borde klara oss från reklamfällan nu va?
Vad tror du? Vilka hypotetiska dimensioner använder man i hypotetiska lägen när man rent hittepå håller på med sånt här dagligen?
Borde klara oss från reklamfällan nu va?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg