1 262 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Måla om nya Överbleck
Medlem
· wästmanland
· 3 inlägg
Hej
Nu behöver vi lite hjälp ang bleck
Vi ska köpa nya bleck och behöver måla om dessa direkt eftersom våran färg inte finns att köpa, någon som har någon erfarenhet kring detta finns ju en mängd olika modeller men vad kan tänkas hålla bäst ? Orkar inte måla om blecken i tid och otid pga flagnande och dåligt sittande färg eller att man valde fel från börja…
ha en bra dag i värmen
Vi ska köpa nya bleck och behöver måla om dessa direkt eftersom våran färg inte finns att köpa, någon som har någon erfarenhet kring detta finns ju en mängd olika modeller men vad kan tänkas hålla bäst ? Orkar inte måla om blecken i tid och otid pga flagnande och dåligt sittande färg eller att man valde fel från börja…
ha en bra dag i värmen
https://beckers.se/produkter/metallgrund-tack
Har fungerat bra på diverse järn och plåt skrot jag gjort penselrenovering på bla containrar.
Har fungerat bra på diverse järn och plåt skrot jag gjort penselrenovering på bla containrar.
Besserwisser
· östergötland
· 2 769 inlägg
Få dom tillverkade hos en plåtslagare, dom har de flesta kulörer.T truckdriver_mange skrev:Hej
Den
ha en bra dag i värmen
Vilken kulör vill ni ha?
Annars skulle jag köpa färg hos lindab/bevego om det är möjligt, dom har samma typ av färg som det är fabrikslackat med.den mesta plåten brukar vara polyesterbaserad färg
Medlem
· wästmanland
· 3 inlägg
Ok. Vi tänkte vi skulle ha en gul kulör S1020-y20r heter den, menar du att en plåtslagare kan fixa en sån kulör ? Vore ju toppen om det gick men antar det är lite lev tid på sånt, man är såklart ute i sista sekund som vanligt
Besserwisser
· östergötland
· 2 769 inlägg
Lindab har s240 y10r som en standardkulör på gul, vet inte hur nära det är
Besserwisser
· östergötland
· 2 769 inlägg
Annars finns det grundmålad plåt
Medlem
· wästmanland
· 3 inlägg
Okej tack ska kolla alternativen