Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
Hej, mina Grannar tvärs över gatan har lagt ut sitt hus, (så dom är ju inga viktiga grannar förutom att värdet på gatan stiger ) Men till det "roliga" är att mäklaren , eller nån han anlitat har klampat upp ca 10m på vår tomt för att ta ett foto och nej dom har inte knackat på och frågat om lov. har god lust att ge mäklaren en prick via FMI, vad tycker ni?
https://media.fastighetsbyran.se/28538897.jpg?Bredd=1152
så ser det ut...
https://media.fastighetsbyran.se/28538897.jpg?Bredd=1152
så ser det ut...
Ge dig.
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
varför?.Niklasloow skrev:
hemfridsbrott och https://www.gp.se/ekonomi/mäklare-prickas-för-fotografering-av-hus-1.18458824 är liknande förutsättningar enligt mig...
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
hävdar att mäklaren skall knacka på och fråga om lov, annars finns det en fin trottoar 3m längre ner i höjd att fota ifrån, min mark är inte allmän mark, den är hemfrid på.L Lane skrev:
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Bevisläget är svagt, du vet inte vem som tagit kortet.
Om du hittar fotografen och han/hon påstår i rätten att ingen var hemma när kortet togs, så tror jag faktiskt inte tingsrätten kommer att döma ut något straff. Om det kommer så långt
Om du hittar fotografen och han/hon påstår i rätten att ingen var hemma när kortet togs, så tror jag faktiskt inte tingsrätten kommer att döma ut något straff. Om det kommer så långt
Men i artikeln fotade ju mäklaren någon annans hus som han inte fått i uppdrag att sälja. I ditt fall ser man ju bara lite av din gräsmatta. Hur vet du förresten att mäklaren inte knackade på? Du kanske inte var hemma.M MagicFingers skrev: