Hej, mina Grannar tvärs över gatan har lagt ut sitt hus, (så dom är ju inga viktiga grannar förutom att värdet på gatan stiger ) Men till det "roliga" är att mäklaren , eller nån han anlitat har klampat upp ca 10m på vår tomt för att ta ett foto och nej dom har inte knackat på och frågat om lov. har god lust att ge mäklaren en prick via FMI, vad tycker ni?
https://media.fastighetsbyran.se/28538897.jpg?Bredd=1152

så ser det ut...
 
  • Haha
Peter2400
  • Laddar…
Betvivlar att FMI bryr sig. Har fotografen skadat något på din tomt?
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Ge dig.
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 263386 och 15 till
  • Laddar…
Vad är det du hävdar? Att det skulle vara olagligt eller oetiskt att beträda din tomt? Inget av dem, du bor inte i USA.
 
  • Gilla
Harrison och 1 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Betvivlar att FMI bryr sig. Har fotografen skadat något på din tomt?
nej ser ut att gräset har vuxit upp efteråt.
 
  • Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Och du vill casha in nu med.. glöm inte att ta betalt av kidsen om bollen hamnar på tomten..

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
L Lane skrev:
Vad är det du hävdar? Att det skulle vara olagligt eller oetiskt att beträda din tomt? Inget av dem, du bor inte i USA.
hävdar att mäklaren skall knacka på och fråga om lov, annars finns det en fin trottoar 3m längre ner i höjd att fota ifrån, min mark är inte allmän mark, den är hemfrid på.
 
fremax fremax skrev:
Och du vill casha in nu med.. glöm inte att ta betalt av kidsen om bollen hamnar på tomten..

Med vänlig hälsning, fremax
vad skall jag casha in på, förklara gärna?
 
  • Gilla
jbr
  • Laddar…
Vad vill du få ut av att anmäla?
 
M MagicFingers skrev:
varför?.
hemfridsbrott och [länk] är liknande förutsättningar enligt mig...
Helt annorlunda. Den mäklaren var inne och smygfotade någon annans hus.
 
  • Gilla
ViktorHg och 2 till
  • Laddar…
Bevisläget är svagt, du vet inte vem som tagit kortet.

Om du hittar fotografen och han/hon påstår i rätten att ingen var hemma när kortet togs, så tror jag faktiskt inte tingsrätten kommer att döma ut något straff. Om det kommer så långt
 
lärjungen
M MagicFingers skrev:
varför?.
hemfridsbrott och [länk] är liknande förutsättningar enligt mig...
Men i artikeln fotade ju mäklaren någon annans hus som han inte fått i uppdrag att sälja. I ditt fall ser man ju bara lite av din gräsmatta. Hur vet du förresten att mäklaren inte knackade på? Du kanske inte var hemma.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Släpp det hela bara.
 
  • Gilla
lärjungen
  • Laddar…
M MagicFingers skrev:
vad skall jag casha in på, förklara gärna?
jaaha, detta handlar inte ens om att få ut pengar? Utan endast om att vara dryg .. dåså, då är jag med.
Lycka till , anmäl på bara(y)

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Haha
Festlund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.