Mäklaren vill inte skriva in prisförslag i förmedlingsuppdraget i huset vi ska sälja. Menar att det blir flexiblare. Tycker detta är konstigt och inte varit med om detta tidigare. Missar jag något?

A acrn skrev:
Mäklaren vill inte skriva in prisförslag i förmedlingsuppdraget i huset vi ska sälja. Menar att det blir flexiblare. Tycker detta är konstigt och inte varit med om detta tidigare. Missar jag något?
Du menar som i prisförslag/utgångspris på fastigheten till presumtiva köpare?
Det är väl iofs inget problem, om ni inte har något upplägg som baseras på pris iaf ?

Inte mer än att hon vill utelämna det prisförslag hon gav oss. I kontraktet står att det kan bli mer eller mindre och att vi är beredda att sälja till xkr. Det vill hon utelämna.

K
A acrn skrev:
Inte mer än att hon vill utelämna det prisförslag hon gav oss. I kontraktet står att det kan bli mer eller mindre och att vi är beredda att sälja till xkr. Det vill hon utelämna.
Jag har inte varit med om att något sådant framgått av mäklaravtal. Varför behövs det?

K Kardan79 skrev:
Jag har inte varit med om att något sådant framgått av mäklaravtal. Varför behövs det?
Det är ett standardavtal från en av de större mäklarfirmorna och mäklaren vill lämna prisförslaget blankt. Tycker bara det blir märkligt och undrar om jag missar något väsentligt.

Ni har ingen skyldighet att sälja oavsett pris, men kolla bara avtalet så ni inte åker på mäklararvode om ni inte vill sälja långt under hennes värdering

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Hubbe73 Hubbe73 skrev:
Ni har ingen skyldighet att sälja oavsett pris, men kolla bara avtalet så ni inte åker på mäklararvode om ni inte vill sälja långt under hennes värdering
Ok. Tack, just detta vill man inte drabbas av.

K
A acrn skrev:
Mäklaren kan ge dig förslag men det är du som bestämmer, om inte du får igenom dina önskemål, byt mäklare.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.