Byggahus.se
P pianist skrev:
Halloj!

Såg från world of concrete det kommer en batteristompicka?…

Nån som vet när den släpps här?

Tack

[media]
Såg i annan video där de säger sent 2024
 
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
jeap RR via toolboxbuzz sade sista kvartal 24 och ingen prislapp ännu

men copypaste milwakuie och hitachi. tror man hoppar över mark.1 ^^
 
K
HogeN HogeN skrev:
jeap RR via toolboxbuzz sade sista kvartal 24 och ingen prislapp ännu

men copypaste milwakuie och hitachi. tror man hoppar över mark.1 ^^
Lite väl tidigt att gå på fredagsgroggen ändå… 🍻
 
om du syfta på RR så menade jag Rob Robillard inte någon annan rödtott som spikar postframings

oct,nov,dec release 2024

och model ser lika ut som dom andra skillnade är att du kan använda båda 21/34grader med magasinbyte

så vet inte vad du syftar på fredagsgrogg men nåja
 
Någon som har bra idé på byggradio? Har Makita till mycket och tar gärna batterierna till en radio.
Är ute efter bra ljud (så bra det blir i en byggradio), blåtand, köra på 18V-batterier och vara hyfsat tålig. Främsta användningsområdet är underhållning när man står och målar ekonomibyggnader och liknande så vill ha en dedikerad spelare som kan bo i garaget snarare än vardagsrummet (dvs Sonos move och liknande går bort). Vill heller inte ha andra batteriserier än Makita.

Verktygsvaruhuset verkar väl ha schysst pris på MR002GZ (1500:) just nu. Annars lockar kanske subwoofern i DMR114B (2299:) eller MR006GZ (2795:). Någon med erfarenhet av maskinerna?
 
  • Gilla
Sägdude
  • Laddar…
Cheesen
tensiden tensiden skrev:
Någon som har bra idé på byggradio? Har Makita till mycket och tar gärna batterierna till en radio.
Är ute efter bra ljud (så bra det blir i en byggradio), blåtand, köra på 18V-batterier och vara hyfsat tålig. Främsta användningsområdet är underhållning när man står och målar ekonomibyggnader och liknande så vill ha en dedikerad spelare som kan bo i garaget snarare än vardagsrummet (dvs Sonos move och liknande går bort). Vill heller inte ha andra batteriserier än Makita.

Verktygsvaruhuset verkar väl ha schysst pris på MR002GZ (1500:) just nu. Annars lockar kanske subwoofern i DMR114B (2299:) eller MR006GZ (2795:). Någon med erfarenhet av maskinerna?
Testar den här just nu.... Den kommer att bli min primära byggradio i sommar. Gillar att man kan hänga den i bältet.
Svart JBL bärbar högtalare på ett glasbord bredvid en tom glas och en bränd glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://amzn.to/44wGBMX
Nu är det ju ingen Makita, men jag håller på att anse att byggradio tillhör det förgångna. Har inte haft framme min Bosch på snart tre år. Bara blåtands högtalare lurar eller kåpor med blåtand.
 
engs
Har en DMR114B. Den används både som byggradio och för när man vill ha musik på altan/grillfesten. Knappast något för ”guldöron”, men duger som bakgrundsmusik.

Finns någon bass-boost läge men det lät inte bra alls i mina öron.

Har också en gammal mobil dedikerad till denna. Den ligger alltid på så alla kan styra musiken samt att det inte bryts om man går iväg med mobilen omi fickan.

Det är den enda byggradio jag någonsin ägt så har svårt att värdera hur den är kontra andra byggradios. Blev en Makita pga att jag har batterierna.

Kollade på 114B och 006. Såg nätadaptern inte ingår i 006. Om du tänkt använda den så också, blir det ganska stor prisskillnad. Vad övrigt som skiljer dessa två har jag inte koll på.
Jag har adaptern till den när den står i garaget.
 
Redigerat:
  • Gilla
Beretic
  • Laddar…
Har en dmr201 som jag är nöjd med. Den har dock inte radio utan är endast en bt-högtalare. 20+timmars batteritid med ett 4ah.
 
Är det nån som skulle vilja tipsa om en makita gräsklippare?
Har ett gäng 18V 5Ah batterier men inga 36V.
Gräsmattan är ca 600m2.
Jag är ett stort makita fan men när man kollar gräsklippare och hittar över 20 varianter så blir jag lite trött... 😅
Så skulle gärna få lite tips på vad ni kör!
 
nikasp
Jag kommer nog att köpa den här. Kör med Stihl kåpor med BT eller Jabra in-ear när jag kör maskiner men vill annars ha högtalare som följer med mig när jag går in och ut osv. Har länge kört med en liten platt Anderson BT och en lite större men bärbar/mobil Sony BT-högtalare men blev sjukt sugen på den här lilla rackaren.

Person i rutig skjorta håller en bärbar högtalare med inbyggd mikrofon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://a.co/d/8dx3ieI
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.