Köpte ett LVI Yali Digital 230 element. Får inte till inställningarna. Elementet blir bränn hett fast jag ställt termostaten på 10,5gr. Någon som vet hur man gör för att få det till att gå efter inställt värde
 
Manualen har jag, och har gått igenom alla inställningarna. 10,5gr och frostvakt på 7,0gr. Men elementet blir fortfarande bränn hett.
 
OK, hittar du ingen "fabriksåterställning" så att du kan börja om med installationen.

Du kanske kan gå in på lvi,s hemsida och chatta med ngn kundtjänst ?
 
Ring till deras kundtjänst. Är alltid vänliga och svarar snabbt.
Både på tel och mail.
Har själv sex element som jag styr via wifi.
En fundering. Har de blivit inkopplade med 400 V - då blir 220 V element super heta
 
S saltet skrev:
Ring till deras kundtjänst. Är alltid vänliga och svarar snabbt.
Både på tel och mail.
Har själv sex element som jag styr via wifi.
En fundering. Har de blivit inkopplade med 400 V - då blir 220 V element super heta
M Mazz3b skrev:
Manualen har jag, och har gått igenom alla inställningarna. 10,5gr och frostvakt på 7,0gr. Men elementet blir fortfarande bränn hett.
Inkopplat enligt instruktioner på fristående 230V element.
 
Kan vara fel på termostaten. Hände hos mig men fick en ny radiator snabbt via kundtjänst. Dock gick via el då vi har fast installation.
 
M Mazz3b skrev:
Köpte ett LVI Yali Digital 230 element. Får inte till inställningarna. Elementet blir bränn hett fast jag ställt termostaten på 10,5gr. Någon som vet hur man gör för att få det till att gå efter inställt värde
Försöker med att skaka liv i tråden igen. Fick du någon ordning på ditt element? Och vad var i sådana fall felet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.