Byggahus.se
När scammers tror att PostNord inte hittar adressen, men vet vilken e-post man har! :crysmile:
De har också lite problem att själv ange sin egen adress till depån. :thinking:

Kära kund,
På grund av brist på fullständig adressinformation har vi inte kunnat leverera ditt paket 00370714832299322377.
Vi kräver ytterligare information för att försöka leverera om detta paket, eftersom den angivna adressen verkar vara ofullständig. Ange fullständig information för denna adressen för ett nytt leveransförsök.

För närvarande lagras ditt paket i vår lokala depå.
Men om åtgärder inte vidtas före den 2020.11.14 kommer det att returneras till den ursprungliga avsändaren.

Välj bland följande alternativ:
>> Uppdatera och slutför leveransadressen
>> Spåra ditt paket


Avgifter kommer att gälla för varje arrangerat nytt leveransförsök, vars uppgifter ingår i länkarna ovan.
Om du föredrar att hämta ditt paket personligen kan du göra det på vår depå på PostNord AB, Postbox 242.

Om du vill kontakta oss direkt, vänligen svara inte på det automatiska e-postmeddelandet. Kontakta oss istället via vårt kontaktformulär där du anger det specifika paketnummer som anges ovan.

Vänliga hälsningar,
Postnord Sverige
 
Sorgligt nog har det faktiskt hänt, inte just det scenariot.. men likvärdigt fånigt..

De hade inte mobilnumret för att ringa mig efter vägbeskrivning när de inte hittade/kört fel (för att jag inte angett telefonnummer).. men de kunde skicka sms och tala om att de försökt lev paketet men inte lyckats och vi skulle ist hämta det hos dem..

:oops:
 
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Samma sak har hänt mig. Jag hade beställt nåt paket som skulle levereras hem av PostNord. Jag fick ett SMS att det istället hade lämnats hos ett ombud eftersom jag inte hade angett mobilnummer brevbäraren kunde ringa på...
 
Har aldrig haft problem några problem med Postnord men jag har fått ett antal bluffmail liknande de som TS varnar för, från någon som utger sig för att vara Postnord.

I en del av bluffmailen vill man ha 20 kronor i "extra avgift" för att få paket leveterade, i en del mail vill de att man loggar in på någon sida, vilket man naturligtvis inte ska göra.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.