Har en doft av bensin i vattnet som jag ej blir av med. Ibland är de mer ibland mindre . Vi har kommunalt vatten dom har vart är och spola flera kubik mm men får inget bättre resultat grannar har inga problem. Allt jag kan tänka mig nu är om röret som kommer in i huset ger av sig någon form av lukt. Va tror ni? Har någon annan haft detta problem.
Kan komma lukt från alla kranar i hela huset. Kökskranen är ca 2 m från inkommande rör. Bifogar en bild på röret som kommer in i huset .

• Inkommande vattenrör med ventil i ett hus, mot en orange vägg, med misstänkt doft av bensin i vattnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att det är lukt från bensin, omöjligt att det kan komma in i vattnet, från en kommunal anlutning. Likaså med att grannar inte har samma problem. Ser ut som ett gammalt galvrör som kommer in. Är inte metallurg, så därom att någon ärgning/rost kan ge den lukten vet jag inte.

J jonaserik skrev:
Är du säker på att det är lukt från bensin, omöjligt att det kan komma in i vattnet, från en kommunal anlutning. Likaså med att grannar inte har samma problem. Ser ut som ett gammalt galvrör som kommer in. Är inte metallurg, så därom att någon ärgning/rost kan ge den lukten vet jag inte.
Har ingen aning om de är bensin i vattnet vilket jag inte tror det är. men lukten är (bensinlukt). Dricker man de direkt när man hällt upp ett glas är de så att de även så att de kan kännas en viss smak av bensin men som sagt de är nog lukten som lurar en .

T Tommy84 skrev:
Har ingen aning om de är bensin i vattnet vilket jag inte tror det är. men lukten är (bensinlukt). Dricker man de direkt när man hällt upp ett glas är de så att de även så att de kan kännas en viss smak av bensin men som sagt de är nog lukten som lurar en .
Då det även vid kallvatten och varmvatten. Vad vet du om kvaliteten på vattnet, kanske det inte är fel att ta prov för annalys av ett företag. Men det med kvalitet har jag inte en aning om och inte du heller. Kommunen säger att allt är OK, då finns det bara i din del som det kan vara något. Har du en offeranod på någon del, men den delen är bara för VV och inte för KV.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.