Jag skall isolera taket i mitt garage.
Det är snedtak. Kommer fästa plasten under reglarna och sätta läkt, sen gipsa. Som isolering kör jag med lösull.

Frågan är ifall det räcker med att bevara luftinflödet så det inte täcks med lösull, eller om jag måste sätta en luftspalt längst med hela taket?
 
  • Snedtak i ett garage med exponerade träreglar och isoleringsmattor mellan bjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skippa ventilerad takfot, det riskerar bara att leda till problem. 2 gavelventiler är det som rekommenderas.
 
  • Gilla
Glofinken
  • Laddar…
Synd att det redan finns öppning för luftinflöde.
 
  • Vy under trägolv visar tygliknande vindskydd med synlig öppning för luftinflöde nära träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.