Hej
Fick ett brott i golvvärmeslingan som röris lagade, dock utan att fylla på vatten igen. Det var enkelt gjort men hur stor är chansen att jag inte behöver lufta systemet nu? Det projektet verkar svårare och det känns som något rörisen borde gjort när han lagade. Vi märker ju inte om det behövs förrän det blir kallt.
Fick ett brott i golvvärmeslingan som röris lagade, dock utan att fylla på vatten igen. Det var enkelt gjort men hur stor är chansen att jag inte behöver lufta systemet nu? Det projektet verkar svårare och det känns som något rörisen borde gjort när han lagade. Vi märker ju inte om det behövs förrän det blir kallt.
Stäng alla slingor utom den som är lagad , gasa på full fart på cirk-pumpen och lyssna
och se på slangen , det brukar höras som ett litet knastrande när luften följer med runt ,
låt det stå så några timmar , det går säkert ut annars finns flera bra sätt att få ut luft i GV
och se på slangen , det brukar höras som ett litet knastrande när luften följer med runt ,
låt det stå så några timmar , det går säkert ut annars finns flera bra sätt att få ut luft i GV
Jsg skulle inte vilja betala en rörkrökare flr det jobbet. Men en instruktion skulle han ju kunnat bjuda på.
Tack. Pumpen låter väldigt mkt så jag stängde av den för säkerhets skull tills jag fått tag i rörmokaren. Får se om vi kan lösa det via tele.
Knastrar det i pumpen , det kan vara så att den går i luften ( full av luft ) då kyls den inte av
Ta ett foto på hur den sitter , gärna så allt kommer med om den är vid fördelarna
( där slingorna går ut från ) och inte för långt ifrån
Ta ett foto på hur den sitter , gärna så allt kommer med om den är vid fördelarna
( där slingorna går ut från ) och inte för långt ifrån
Säkert luft i den , på höger sida om pumpen sitter det nog en blank skruv/mutter som kan öppnas lite
då kommer det pysa om det finns luft i den , den vita rakt fram med en litet rör är för att lufta
med , sätt en hink eller ett glas så du fångar vattnet
Se bara till att du har ca 1 bar i systemet det måste vara tryck hela tiden , och kanske fylla
på varefter du luftar
då kommer det pysa om det finns luft i den , den vita rakt fram med en litet rör är för att lufta
med , sätt en hink eller ett glas så du fångar vattnet
Se bara till att du har ca 1 bar i systemet det måste vara tryck hela tiden , och kanske fylla
på varefter du luftar
Tack! Det hjälpte, nu låter pumpen mer normalt. Förhoppningsvis räcker detta för instruktionsboken för avluftning var som grekiska.
Klicka här för att svara