Elementet är kallt trots luftning. Alla andra är varma och rören fram.
Är det den guldiga ringen jag ska lossa? Lämpligt tillvägagångssätt? Sitter ju precis bakom elementet så kommer ju inte åt med en vanlig polygrip.

• Termostatventil på radiator med guldig justeringsring och begränsat utrymme bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Det är klart du kommer åt med pollygrip lätt på sniskan. Inga problem.
Du behöver ju bara släppa lite sen brukar man ju kunna handskas med denna med fingrarna!

Yes det gick tillslut
Hur mycket ska piggen röra sig? Nu är det ca 2mm fram o tillbaka.

Lite för lite tror jag, tryck på den många ggr. ska gå ut själv, du kan knacka som en hackspett med hammare på metalldelen bakom ifall ventilkäglan kärvar.

Tog loss på ett varmt element och den rörde sig inte mer än denna.
Tar kanske ett tag innan man känner man skillnad på elementet? Det är ca 2400x300mm.

Då hade du något att jämföra med, bra tanke så det blir rätt.

Hittade nog problemet.
Lite svårt o se kanske, men piggen på termostaten har fastnat i kallt läge, jämförde med en som funkar.
Får bli en ny termostat då förmodar jag?
Kan jag låta elementet vara utan termostat eller ska jag skruva tillbaka den tills jag fått en ny?

• Närbild av en termostat med en fastnat pigg i kallt läge som hålls av en hand.
    Skapa konto
  • Närhandshållen termostat med en fastnat pinne, smuts och skada mot en suddig bakgrund.
    Skapa konto
Utan termostat så blir elementet bara varmare, mer vatten till det och inget annat händer.

• Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.