Jag har LK golvvärme fördelat på två mottagarenheter (ICSRF8) med vardera 8 kanaler samt med trådlösa termostater. Då en av termostaterna tappat kontalt med mottagarenheten blev jag tvungen att nollställa enheterna och därmed "lära in" samtliga termostater igen. Eftersom jag har två mottagarenheter måste båda dessa nollställas. Denna ågärd verkar fungera. Det går (sannolikt) att definiera en av de två mottagarenheterna som "master", men det som sen inte fungerar är att definiera den andra enheten som "slave". Hur mycket jag än trycker blir inte "L" lampan orange (som den ska bli). Någon som har en aning vad som kan vara fel? Jag har inte plockat ut batterier ur alla de trådlösa termostaterna, men det bör väl inte kunna "störa"?

#lk
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Efter en del sökande hittar jag en "alternativ" manual som säger att även antennen i respektive mottagarenhet ska nollställas...i den andra finns inte ett ord om det....

Två av de trådlösa termostaterna (totalt 6) går av någon anledning inte att nollställa....

Nu har det löst sig. Det visade sig att det finns två snarlika system, av vilka jag har det äldre. En skillnad är bland annat att det vid flera mottagarenheter inte finns en master/slave relation. Allt fick dock nollställas och termostaterna till samtliga 14 slingor åter paras ihop. Hoppas det inte händer så ofta...

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.