1 349 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
LK Gipslucka ”Hidden”
Det kan vara så att för mycket luft går igenom spisen och upp i murstocken om du eldar utan lucka. Det kan vara så att det då blir ojämnt lufttryck i murstocken och rök puffar ut. Dessutom försvinner mer av värmen ut igenom skorstenen om eldstaden får för mycket luft.
Jag menar en sån lucka, för installationsskåp till golvvärmen:Marcus0321 skrev:
https://www.lksystems.se/sv/produkt...tionsskap/luckor/lk-gipslucka-hidden-77798595
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
om du eller någon annan undrar så har kag köpt en sådan här lucka.
Den kräver att man har 5mm extra så om du har ett skop som är 95 djupt så kräver det att du antingen har 95+5 eller osb+gips eller dubbelgips.
Sen väger luckan en hel del, ingen lättviktsgips här inte, kan tillägga att jag har största luckan då jag har en bäst till central skåp som rymmer både 12 slinga och shunt.
Men att öppna är inga problem och relativt lätt att ta lös man vinklar ut den lite grann och lyfter uppåt för att sedan ta ut den.
Den kräver att man har 5mm extra så om du har ett skop som är 95 djupt så kräver det att du antingen har 95+5 eller osb+gips eller dubbelgips.
Sen väger luckan en hel del, ingen lättviktsgips här inte, kan tillägga att jag har största luckan då jag har en bäst till central skåp som rymmer både 12 slinga och shunt.
Men att öppna är inga problem och relativt lätt att ta lös man vinklar ut den lite grann och lyfter uppåt för att sedan ta ut den.
Klicka här för att svara