Använder ni orginal klammer och Fixeringsbrickor eller har ni egna lösningar.
Jag hade använt orginal men hinner inte beställa då jag ska dra rör i helgen.
Dem finns inte att köpa i Byggvaruhus och om det fanns hade de antagligen varit för dyra..

Tänkte först tillverka fixeringsplåt genom att borra 25 mm hål i 1 mm plåt för att sen klyva plåten (genom hålet) och få två fixeringsbleck för regel genomföringar.
Men det känns omständig och kommer troligen använda patentband att fixera skyddsrör med.

Hur har ni gjort?

Det går inte jag är på bygget fre. morgon.

Tips!
Hornbach lagerhåler Roth klammer och fixeringsbrickor om nån behöver det.

Jag kommer att kombinera dessa med egna lösningar. Jag kommer även tillverka egna spikskydd.

Nån som har tips var jag hittar stålrör med inner diameter >25 mm (spikskydd)?

Jag har kollat på både LK's och Roths brickor o klammer och LK's framstår som billiga kinaleksaker i jämförelse med Roth's....

Krilleman
Det viktiga här är inte vad som känns bra eller dåligt. Det viktiga är att LK:s produkter är provade och testade med varandra.

Sen när är inte bra/bättre kvalitet viktigt? :)
Jag tycker det är viktigt.

"99% rätt är oftast 100% fel!" Avslöjar att du är både noggrann och gillar bra kvalitet,. Eller?

Redigerat:
Krilleman
Regel nummer ett oavsett märke på slang. Använd alltid produkter från samma tillverkare.

Oavsett LK/Uponor/Roth eller någon annan. Alla har systemgodkännanden för deras egna produkter, undvik att blanda!

100% rätt!

Jag väntar på nu på leverans från evbutiken.
Köpt LK brickor, klammer och spikskydd..

Nästa gång väljer jag Roth's system( har dock inte sett Uppnor's produkter live).
Jag har sett en demonstration av deras snabbkopplingar o det ser väldigt smidigt ut..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.