9 228 läst ·
21 svar
9k läst
21 svar
Ljudisolera luftventil
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
Jag kör med dessa vilket är en stor skillnad https://www.bauhaus.se/bullerdampad...I7apNkQ1H7p1ntS4-YgC1i3xN-X2WidQaAtCeEALw_wcBPaperone skrev:
Aha, jag som precis har beställt dem. De var iofs väldigt billiga.
Eftersom jag bor i bostadsrätt får jag inte göra något åt ventilationen alls själv, men jag är ändå beredd att testa de som behövs. Vet du om det går att skruva ner själva kåpan som täcker hålet och sedan sätta upp den själv igen? På så vis kan man alltid göra något med det befintliga röret.
Hm, de finns tyvärr inte i 80, men det kankse går att hitta något liknande. Jag får kolla runt. Det bästa vore förmodligen att sätta igen hela ventilen med något tungt material, som går att ta ut när det behövs.I InsidersUnited skrev:
Skulle köpt den bullerdämpade och skurit till en bit och tryckt in i hålet och sen bytt ut innerdelen till den nya.
Egentligen är den bullerdämpade bara ett rör av skumgummi och ett "lock" med lite kompakt frigolit i.
Egentligen är den bullerdämpade bara ett rör av skumgummi och ett "lock" med lite kompakt frigolit i.
Aha! Låter klart intressant, tack för tipset! Vet du om det är svårt att skruva bort det gamla som sitter där? Jag tänker om det sitter fast i röret innanför?raveper skrev:
Klicka här för att svara