Hej jag var på kurs hos Lip i sommras och där sa dom att man kunde blanda lite vatten i folielimet (har jag för mig) för att få det lite mer följsamt. Jag står nu och skall blanda men kommer inte ihåg hur mycket man fick ha i. Det var inte mer än nån dl är det nån som vet HJÄLP... skall sätta igång o sätta upp folie nu.. Måste jag vänta tills jag kan kontakta Lip i morgon..

En som vill göra rätt...

Om inte lip sätter det på pränt så skulle inte jag välja att följa deras muntliga råd...

Jag har kört lip enligt instruktionen och tycker att det fungerade bra. Väntade dock en vecka eller två innan jag gick på nästa moment...

Du har rätt det står ingen stans.. deras folielim är beräknat att "äta upp" det våta bakom den täta folien och man kunde ha lite mer vatten i. När vi blandade det hela på kursen och hade i nån dl till så blev konsistensen väldigt mycket mer lätt jobbad. Det står ingen stans så jag vågar inte ta på känn.. Men du tycker det är lätt och få ut det hela. Blandar jag nu så har jag max 2 timmar jag får inte allt klart på en blandning så jag får fortsätta nästa helg. Ev får jag väl ringa Lip i morgon om jag tycker det blir svårjobbat.

T
Dom gånger jag har testat Lips lim så har jag först kört på grundreceptet men efter ett tag så blir skiten segare och segare och då har jag slängt i en halv deciliter vatten och rört om med vispen så blir det gött och följsamt igen. Och det har inte varit några problem, skulle nog tro att du kan slänga i en deciliter vatten från början.

Ja nu körde jag utan vatten och det blev som du säger lite segt, jag hade ganska så varmt inne i badrummet så det var nog på gärsgårn att det var öppettid på 2 tim. Ja nog skulle jag velat haft lite lösare. Jag har massor med ytter o innerhörn så det tog lite tid o få till remsorna o hörnen innan jag kunde sätta igång med våderna. Jag tyckte det var svårt o rolla ut limmet men med spackelspade och sen tandspackeln o jämna till med funkade fint.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.