10 918 läst ·
6 svar
11k läst
6 svar
Lim till skärbräda
Jag håller på att försöka att göra en skärbräda och har väl sett att många använder Titebond 3, av olika anledningar, men framförallt att det är livsmedelsgodkänt?
Kan jag köpa det över disk nånstans i Stockholm?
Har någon annars något annat alternativ till lim?
Jag skulle nämligen gärna få tag i det på måndag eller möjligen tisdag...
//Niklas
Kan jag köpa det över disk nånstans i Stockholm?
Har någon annars något annat alternativ till lim?
Jag skulle nämligen gärna få tag i det på måndag eller möjligen tisdag...
//Niklas
Över disk i Stockholm vet jag inte. Men enligt titebonds hemsida så är 3an rekommenderad för skärbrädor, ok för ”indirect food contact”. http://www.titebond.com/frequently_asked_questions.aspx
Produkter som diskuteras: "Epoxylim"
Epoxylim Gorilla
Härdar på 30 sekunder
116 kr inkl moms
Läs mer
Är en-trä och trä från vinranka giftiga? tänkte göra skärbräde.
Kan man använda träd från en och vinranka till skärbräda?
Man gör ju smörknivar av en så skärbräda borde vara säkert. Vinrankan är jag mer osäker på.
en är ju ett hårt träslag så det bord vara bra till skärbräda. Trädslag bör även vara neutralt och det tror jag inte en är.
men en är väl inte giftigt?
vinranka är ev. för mjukt för en skärbräda och kanske också ger ifrån sig lite smak.
är vinranka giftige?
Man gör ju smörknivar av en så skärbräda borde vara säkert. Vinrankan är jag mer osäker på.
en är ju ett hårt träslag så det bord vara bra till skärbräda. Trädslag bör även vara neutralt och det tror jag inte en är.
vinranka är ev. för mjukt för en skärbräda och kanske också ger ifrån sig lite smak.
är vinranka giftige?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg
Naturligtvis är inte trä från en giftigt.O orkaorca skrev:Är en-trä och trä från vinranka giftiga? tänkte göra skärbräde.
är vinranka giftige?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden