Byggahus.se
Ja som rubriken lyder. Söker lim som fäster på kanten av kapad gipsskiva. Provat tec7 och pl600 utan lyckat resultat
 
Finns inget lim som fäster på en gipsskivekant och sitter kvar, bara spackel kan fästa lite. Varför lim ? foto är bra.
 
Staffans2000
Då måste du först mätta gipsen mef något som absurberas och torkar. Lack eller lim. Först när du har en fast yta att limma mot, har du en chans att lyckas. Men bra blir det nog inte.

Staffans
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
En vanlig primer för typ golvspackel borde binda gipset på kanten tycker jag.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Har lekt med tanken att mätta den med vävning, men primer kanske funkar bättre
 
En kille som jag känner jobbar med att bygga gipsväggar dagligen och han blandar trälim i spackel vid större känsliga lagningar. Därför tror jag att vanligt trälim fungerar. Pensla på ytan minst 3 gånger och låt torka ordentligt mellan gångerna. Sedan är kanten hård och kan du använda tech7 eller något liknande.
 
J J Vos skrev:
En kille som jag känner jobbar med att bygga gipsväggar dagligen och han blandar trälim i spackel vid större känsliga lagningar. Därför tror jag att vanligt trälim fungerar. Pensla på ytan minst 3 gånger och låt torka ordentligt mellan gångerna. Sedan är kanten hård och kan du använda tech7 eller något liknande.
Trälim åker på i morgon (y):rofl:
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
J J Vos skrev:
En kille som jag känner jobbar med att bygga gipsväggar dagligen och han blandar trälim i spackel vid större känsliga lagningar. Därför tror jag att vanligt trälim fungerar. Pensla på ytan minst 3 gånger och låt torka ordentligt mellan gångerna. Sedan är kanten hård och kan du använda tech7 eller något liknande.
Jag körde på ett lager i morse så det blev en yta. Nu är det torkat och känns redan tålig.
Gick inte att klösa bort, så det kommer nog funka bra att limma på (y)
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.