Hej,

Är på jakt efter liggunderlagsmaterial för att använda som isolering. Vet att det ibland kallas betongtäckmatta, men vet att jag sett någon annan term användas också.

Söker jag på betongtäckmatta får jag endast upp de a stenullsmaterial, alternativt rullar på 100 m.

Vad jag är på jakt efter är ungefär 10 kvadratmeter "liggunderlagsmaterial" -- någon som vet hur jag lättast/billigast får tag i detta?

Vad ska du använda materialet till?

Tack för svar!

Det jag söker är att inte behöva köpa 50 m på rulle, utan mer 10 m på rulle eller dylikt.

Ska användas för att täcka fönster för isolering av minibushusbilsprojekt.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A Acido skrev:
Detta kanske funkar för ditt ändamål:

[länk]
Funktionsmässigt ska det nog fungera, men hade hoppats att hitta något som var lite billigare per kvm.

• Gilla
Diamantski
  • Laddar…
N nickoa skrev:
Tack för svar!

Det jag söker är att inte behöva köpa 50 m på rulle, utan mer 10 m på rulle eller dylikt.

Ska användas för att täcka fönster för isolering av minibushusbilsprojekt.
Vad är det viktigaste? Täcka fönster eller isolera? Måste det gå att ta bort? Bör det ha någon form av "krocksäkerhet"? Kommer det att synas?

En enkel lösning är annars cellplast, om rutorna inte har böjningar i alltför många dimensioner ... :)

Köp en gammal matta på loppis

Betongtäckmatta säljs ofta på hela rullar som du säger.
Om inte någon lokal brädgård hos dig har på löpmeter.

Men använd Liggunderlag då?

Det ska bara sitta uppe på natten för att skydda mot både insyn och kyla.

Problemet med liggunderlaget är att en del av fönsterna är högre och bredare än 50 cm vilket är standardstorlek på liggunderlag.

Betongtäckmatta som metervara hade varit det absolut bästa alternativet.

useless useless skrev:
Kanske nåt liknande det här då? Aluminumytan vänder man inåt när det är kallt och utåt när det är soligt...
[länk]
Ja, bara priset som drar iväg lite när det är nära 10 kvm jag behöver, annars är funktionen säkert bra.

Det mest optimala hade bara varit om det hade gått att få tag på betongtäckmatta som metervara för runt 30 kr/kvm.

Betongtäckmatta är ju ganska tunn. Förutom att den isolerar lite sämre så blir den lätt lite 'sladdrig' och måste fästas upp på nån ram för att inte rulla ihop sig. Kanske bättre att få tag på lite styvare skivor av cellplast eller liknande som man bara kan skära till?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.