3 960 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
LB-hus Talltitan
Sida 1 av 2
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Vi ska bygga Talltitan med LB-hus i Sollentuna. Är det fler som bygger med LB-hus? Om ni vill kan ni följa vårt bygge på www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nästa steg för oss är byggstartsmötet på onsdag och vi står också mitt i val av elen. www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Idag påbörjades vår husresning, i morgon reser det övervåningen och taket. Se bilder på www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu har vi fått innerväggarna resta och elen är bestämd.
www.salstatosee.blogspot.com
www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu är byggnadsställningarna borta, men vi har också upptäckt några fel i bygget. www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu börjar köket komma på plats.
www.salstatosee.blogspot.com
www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu håller man på att kakla och vi ska snart beställa bänkskiva från Diapol.
/Carin
www.salstatosee.blogspot.com
/Carin
www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
I morgon bitti beställer vi bänkskiva från Diapol och sen börjar vi bygga friggeboden. Vi ska också sätta häckplantor och göra iordning trädgårdslandet i långhelgen. Vi rapporterar på www.salstatosee.blogspot.com Just nu finns det en tävlig på vår blogg också.
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu är granitbänkskivan monterad, spotar i köket satta och idag är det 30 dagar kvar till inflytt. www.salstatosee.blogspot.com
Vad kul att följa ert bygge.
Vi bygger också med LB-hus i Vallentuna, en Hussvalan.
Läste på er blogg om spottarna. Vi har inte heller tänkt på att det skall upp gles!!
Sånt måste ju elektrikern ta hänsyn till annars kan det ju bli megafel. Usch vad jag blir arg!
Vi får hålla tummarna att våra spottar hamnar på rätt ställe, och att ni blir nöjda ändå.
Vi bygger också med LB-hus i Vallentuna, en Hussvalan.
Läste på er blogg om spottarna. Vi har inte heller tänkt på att det skall upp gles!!
Sånt måste ju elektrikern ta hänsyn till annars kan det ju bli megafel. Usch vad jag blir arg!
Vi får hålla tummarna att våra spottar hamnar på rätt ställe, och att ni blir nöjda ändå.
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Efter att ha pratat med elektrikern igen, så tror de att det kommer bli bra ändå i köket, när vi väl riktit in dem på skåpsluckorna. Nästa vecka ska de sätta upp spottarna i wc/dusch och bad. De har då lovat att kontakta oss om det inte går att sätta dem där vi sagt. Särskilt i badrummet måste de sättas rätt framför den stora spegeln annars får vi tänka om och ha någon annan armatur. Vi hoppas på det bästa. Lycka till med ert husbygge!
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu är det bara 14 dagar kvar till inflyttning och det händer mycket i huset. I går blev mosaiken fogad i köket och balkongen har börjat byggas.
www.salstatosee.blogspot.com
www.salstatosee.blogspot.com
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Vi har haft kontrollbesiktning och nu återstår det endast en vecka till slutbesiktning och inflyttning. Samtidigt har vi börjat bygga vår Friggebod på tomten.
Men vad spännande! Verkligen inte långt kvar nu...
Det ordnade sig med spottarna, vi hade redan gles uppsatt så spottar hamnar där vi vill.
Målaren håller på för fullt och nästa vecka kommer plattsättaren.
Köket kommer upp i nästa vecka.
Trevlig midsommar!
Det ordnade sig med spottarna, vi hade redan gles uppsatt så spottar hamnar där vi vill.
Målaren håller på för fullt och nästa vecka kommer plattsättaren.
Köket kommer upp i nästa vecka.
Trevlig midsommar!
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Nu har vi flyttat in och håller på med målning av huset och byggandet av friggebod och snart uterum. En sak vi inte blev nöjda med är att elektrikern inte satte upp spotarna där vi ville. Kommer att blogga om det lite senare. www.salstatosee.blogspot.com