Jag har förlagt nyckeln till min brevlåda. Jag har skaffat ett nytt lås men behöver få ut det gamla. Ska jag borra sönder eller finns det något annat sätt?
Tacksam för lite hjälp/idéer innan jag sätter igång och ställer till det. 😅

• Ett närbildsfoto av ett lås på en vit brevlåda, där nyckeln har förlagts och låset behöver bytas ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av insidan av en brevlåda med fokus på låsdetalj på dörrkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte bara fastskruvat från insidan med en stor mutter?

Jo men jag kommer inte riktigt åt genom ”brevinkastet”…

Det kommer vara lättare att lossa gamla låset än att sätta dit det nya.

RoTe
J JMyFTB skrev:
Jo men jag kommer inte riktigt åt genom ”brevinkastet”…
Ser ut som eoner av plats, bara du funderar ut hur man gör.

Bästa svaret

Har du något minispärrskaft? Sånt man kan sätta en bits direkt i. Då kan du skruva bort ”läppen” och öppna dörren. Sen en polygrip till muttern..

putte22 putte22 skrev:
Har du något minispärrskaft? Sånt man kan sätta en bits direkt i. Då kan du skruva bort ”läppen” och öppna dörren. Sen en polygrip till muttern..
Det gjorde susen även om det var ett jäkla bök och trångt. Muttern verkar inte passa det nya låset men låset sitter som berget i hålet. Tack för vänligt och fint tips!

Redigerat:
J JMyFTB skrev:
Det gjorde susen även om det var ett jäkla bök och trångt. Muttern verkar inte passa det nya låset men låset sitter som berget i hålet.
Följde det inte med en ny mutter på nya låset då? Dra en klutt lim/solicon på insidan.

putte22 putte22 skrev:
Följde det inte med en ny mutter på nya låset då? Dra en klutt lim/solicon på insidan.
Tyvärr inte men det var en specialbeställning, kanske missade de muttern. Ska kolla upp, annars blir det lite lim eller silikon! 🙂

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.