14 043 läst ·
43 svar
14k läst
43 svar
Långsamt HME snigeldynamit ?
Regn är bara bra, jag vattnade efter något dygn. Den är inte farlig för barn när den brunnit.
Dessa bilder är från vår spräckning av en liten häll. Vi gjorde ca 500 hål och som du ser i bilderna finns liksom en fri sida av berget, en kant som är mot luften. Berget behöver den för att kunna spricka. Vet inte hur man ska förklara det bättre. Men om du gräver ut runt ditt berg kanske du hittar en lämplig kant och kan borra närmre den så du påbörjar spräckningen där.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 669 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 669 inlägg
Se på beskrivningen.
Där visar dom att du måste vinkla hålen för att det ska orka trycka ur.
när du blandar så blanda helt enligt instruktion.
För mycket vatten så mister du effekt.
Filmjölk låter blaskigt.
Det rinner ned ändå.
Där visar dom att du måste vinkla hålen för att det ska orka trycka ur.
när du blandar så blanda helt enligt instruktion.
För mycket vatten så mister du effekt.
Filmjölk låter blaskigt.
Det rinner ned ändå.
Vi har grävt mycket runt om och hittade inga slut. Vi tror i botten det finns ett slut som är fortfarande under mark.B Bällstabygget skrev:Dessa bilder är från vår spräckning av en liten häll. Vi gjorde ca 500 hål och som du ser i bilderna finns liksom en fri sida av berget, en kant som är mot luften. Berget behöver den för att kunna spricka. Vet inte hur man ska förklara det bättre. Men om du gräver ut runt ditt berg kanske du hittar en lämplig kant och kan borra närmre den så du påbörjar spräckningen där.
Vattna och vänta ett par dagar om det inte är bråttom. Om det inte funkar eller är båttom håller jag med föregående skribent.
Ni verkar borra rakt ? mvhB Bällstabygget skrev:Dessa bilder är från vår spräckning av en liten häll. Vi gjorde ca 500 hål och som du ser i bilderna finns liksom en fri sida av berget, en kant som är mot luften. Berget behöver den för att kunna spricka. Vet inte hur man ska förklara det bättre. Men om du gräver ut runt ditt berg kanske du hittar en lämplig kant och kan borra närmre den så du påbörjar spräckningen där.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 669 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 669 inlägg
Klarar du blåsa ur har du blanda fel.
Det ska vara stenhårt nu.
Jag skulle låta det vara som det är, det kommer hjälpa till med att spricka när ni får rätt utslag.
jag skulle ta borrmaskin och borra nya hål för att få till ett utslag.
Sen tror jag dom andra hålen kommer spricka när berget släpper i utslaget
bara ta en hilti med 30 mm bort och göra flera hål med vinkel.
Det ska vara stenhårt nu.
Jag skulle låta det vara som det är, det kommer hjälpa till med att spricka när ni får rätt utslag.
jag skulle ta borrmaskin och borra nya hål för att få till ett utslag.
Sen tror jag dom andra hålen kommer spricka när berget släpper i utslaget
bara ta en hilti med 30 mm bort och göra flera hål med vinkel.