Byggahus.se
Hej!

Vi skall ganska snart riva ut hall/kök/vardagsrum för att renovering. I hallen och köket är det givet med golvvärme för att underlätta möblering, men även för det helt enkelt är gött! I vardagsrummet klurade jag på att fortsätta med radiatorer, men ev. skaffa nya för lägre framledningstemperatur. Sen övertygade min fru mig om att vi borde lägga fiskbensparkett i vardagsrummet och då insåg jag att jag ev. behöver byta ut råsponten som idag ligger under befintligt laminat eftersom råsponten är väldigt ojämn. Sen insåg jag också att jag kanske vill regla ut väggarna för att kunna dra ny slang och annat där, så helt plötsligt blev det kanske lika bra att lägga golvvärme även i vardagsrummet..

Så jag har lite funderingar men tar även tacksamt emot tips på saker som man lätt glömmer bort när man förbereder för golvvärme.

1. Hur mycket merjobb skaffar man sig om man delar upp arbetet och inte gör alla rummen samtidigt?
2. Om jag vill ha ett.fördelarskåp.för hela våningsplanet så kanske det är lättast att riva ut allt samtidigt?
3. Om jag vill byta råspont mot spårat golvspån och även regla ut väggarna, är det lämpligast att börja lägga spånet och sen ta väggarna senare?

Har pratat med en röris som kan hjälpa mig med allt relaterat till vvs, men i övrigt tänkte jag försöka planera arbetet och fixa mycket av byggandet själv. Men det är lite nya moment den här gången :).

Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.